Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
#654289
Har hört från några kollegor att dom är missnöjda med sin nya V60 och måste in till Volvo för div. problem men själv är jag otroligt nöjd, intressant och höra här på forumet hur nöjda/missnöjda ni är.

Jag har har kört 2500mil idag utan några problem.
Senast redigerad av 2 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Flyttat till rätt forumsdel
av Lövet
#654446
Ska vi göra ett nytt försök att faktiskt försöka besvara frågan seriöst?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#654462
Jag har en V60 T6 awd R-design Polestar.

Otroligt nöjd!! Helt underbar bil att köra! Kul med en bil som verkligen är underhållande att köra när det svänger, plus att den är en riktig best rakt fram! 8) :twisted:

I dagsläget har den rullat strax över 900 mil (på 7 månader) och den har varit inne på verkstan 3 gånger. Byte av komponent i bakaxeln, byte av grill och sista var det klassiska Volvofelet med skärande metalliskt ljud från ECC:n som följer motorvarvet. Var faktiskt bara en ventil, så det tog bara en timme ungefär.
av Micke008
#654625
Jag är inte nöjd, även om det kanske är den bästa bilen jag har haft så har jag också upplevt mer brister med den än tidigare bilar (S60 2,5T AWD MY04 och 850GLT MY94) mycket kanske för att Volvo pratar som ljud i världsklass, och vår bästa bil hittils.

Stereon (bug i mjukvaran tog ett år innan fixen kom)
Automatlådan som slirrar för mycket och ibland får för sig att växla ner även om motorn har kraft och man gasar normalt.
Motorn som drar för mycket.
Skinnsäte som börjar flagna (ska få dynan ersatt)
Volvo centralt som knappt svarar samt deras supportnummer som bara svarar på saker som redan står i handboken annars hänvisar de till handlaren (som inte har haft svaret).
VOC som strular ibland, vilket betyder kall bil... surt när man har betalat 7500:- och använder det max 20 gånger per år, då blir det mycket pengar för varje uppvärmning. Att Volvo dessutom lyckas uppgradera den året senare med nya funktioner känns ju också trist då de slog på trumman för funktionen när S60/V60 kom ut.

Hade stereon fungerat som den skulle från början och jag hade köpt en T6 istället för D5a så hade jag varit nöjdare.
Användarvisningsbild
av meko
#654705
Hej svejs! Har en T4F R-Design med Powershift. Kört 500 mil helt utan problem - vilket man naturligtvis skall förvänta sig! Vi är dock väldigt nöjda med bilen och tycker att den är riktigt snygg (R-Design gör inte den saken sämre :D )!

Vi gillar också ljudanläggningen (High Performance Multimedia RTI med 7" skärm). Bluetooth till telefon och musik funkar också kanonbra (4 st iPhone), mycket bra ljud även i handsfreetelefonen. Vi skaffade också fjärren till multimediaanläggningen - rekommenderas. Vi gillar även motorstyrkan och växellådan (fast man får vara "lätt på foten", det kan vara lite svårt att accelerera mjukt om man är van vid gummisnoddsautomat, för tung gasfot innebär hjulspinn! :wink: ). Lastutrymmet är faktiskt större än vad man tror... det har visat sig vara det vid flera tillfällen redan! Även utrymmet i baksätet är bättre än vad man förväntar sig! Man kan nog säga att hela bilen är mycket större än vad man först upplever den som. Parkerade intill en Audi A4 Avant (förra gen.) häromdagen och det var en betydande storleksskillnad utvändigt. Ställ den bredvid en V50 och jämför också så får ni se!
Bilen är också väldigt skön att köra med mycket bra styrning (valde till hastighetsanpassat servo) och en bra förarmiljö över lag. Den känns väldigt trygg och säker!

Lite mindre nöjda är vi bl.a.med bakrutetorkaren som "tar" väldigt dåligt.
RTI (navigationen) är lite sådär.. vi har vi nog träffat på bättre fordonsmonterade GPS'er! Framför allt så är kartbilden allmänt blek, ful och tråkig samt visas med ganska lite information. :roll: Det är också onödigt krångligt att t.ex. avbryta en navigation men det skall visst vara fixat till Sensus 3.0! :D Detaljer, visst men en del kan vara ganska irriterande!
Keyless systemet är vi inte heller helt nöjda med. Våra tidigare keyless har varit just keyless och då naturligtvis också låst bilen när man gått ifrån den. Det gör inte volvos system utan man måste toucha något av handtagen för att bilen skall låsa sig. Oförklarigt och lite dumt.

Annars, som sagt, en toppenbil som vi är jättenöjda med!
Användarvisningsbild
av LasseKongo
#654777
Är i stort väldigt nöjd med min efter 9 mån / 1000 mil

Plus:
* Komforten.
* Bra med flås i motorn, och silkeslen gång.
* Riktig kul att köra trots vikten.
* Växellådan i sportläge, snabba växlingar och minimalt slir.
* Bluethooth streaming till HP stereo.
* Bättre lastutrymme än jag trodde.
* Fyrhjulsdriften förvånansvärt effektiv.

Minus:
* Torkarna är kass, både fram och bak, blir annat märke där när det byts.
* Har fått byta ena framstrålkastaren, var akvarium där, inget snack på verkstan dock, byttes på garanti.
* Lite sporadiskt knirr och knarr från bl.a bältesinfästningen, irriterande på en annars tyst bil.
Användarvisningsbild
av sony
#654800
Jag är nöjd med min V60.
av Oboymannen
#654918
Supernöjd med min D5á MY12 förutom att en parkerings sensor fram får spunken när det är fuktigt ute och tror det är nått jättenära när den aktiveras men sen när det blir varmt så fungerar det, har inte haft några andra fel på den. Har haft bilen sen i Augusti förra året och har snart kört 4000mil.
av grålle1
#655307
Grymt nöjd med bilen, men lite besviken på byggkvalitén.... Har haft inne den ett antal gånger för att "rätta till och justera". För tillfället är S/S ur funktion och det eviga klickandet i kopplingspedalen stör mig enormt... likaså skramlet i förardörren. Men som sagt bilen som sådan, design, körglädje, motor, utrymme, o.s.v. är jag helnöjd med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]