Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#787540
Lazy: Vad blir det istället?
av Exquattro
#787560
Kör tjänstebil och hade tidigare A4Quattro. V60 har nu rullat 4800mil och det enda som gjorts hittills är en service och en liten justering av höger framdörr som var en aning svårstängd. Annars inget och det är mycket bra. Mycket nöjd med min verkstad(precis som föregående bils) men såklart några saker hakar jag upp mig på. Utöver det som skrivits här tidigare så vad gäller design så är det den feldimensionerade mittpanelen. Den sticker upp "över kanten" på instrumentpanelen och jag retar mig på den bagatellen. Automatlådan väl slirig, bränsleförbrukning lite hög, ca 0,68 víd pump och 75km/h i snitt. Otroligt dålig bagagerumsbelysning, saknar start/stoppsystem. Haldex 5 är väl ingen favorit. Men jag tycker köregenskaperna för övrigt är bra, komfort bra, inga missljud i inredningen! Snygg bil, bra system för telefonen med bra ljudkvalitet, Volvo On call imponerar många andra bilägare(och mej själv).Faktiskt var VOC en detalj som till viss del avgjorde köpet för min del. En älgolycka, ensam på en liten väg i diket med en älg på huven och en försvunnen mobiltelefon, då lockar det verkligen med VOC.(plus allt annat i VOC). Fräckt att få SMS när man missat att låsa t.ex. Summa summarum, även om jag saknar Audin en smula så är jag hittills nöjd med Volvon. :)
av HOBdalarna
#787938
Har nyligen avverkat min första V60. 12 000 mil på 21 månader. Inga som helst fel under tiden. Gick som en klocka. Har hunnit med 500 mil med min nya V60 och inte heller här är det något knas......än.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
#787965
Mina 2 senaste tjänstebilar har varit V60.

0111 plockade jag ut en T5 R-design. Riktigt rolig bil, älskade karossen och fjädringen (eller den uteblivna). Vid 8000 mil så gick turbon sönder. Men inga problem med rep. Upplands Motor Akalla är verkligen bäst på sin service.

0113 plockade jag ut D6 Plug-in. Kanonbil på alla vis! En aning mjuk i fjädringen, jag gillar hård styv fjädring a la R-design. Men bilens koncept är väl inte att vara stygg på vägen, vilket jag mer än gärna köper i D6:ans fall. Dock rasade motorn efter 800 mil. Denna byttes och jag hade bra löpande info på vad som skedde med bilen - t om bilder från ur- och isättning av moterernafrån min mekaniker. Nu är jag uppe i 3000 mil utan ngn mer haveri :)

Finns några detaljer invändigt som jag kan ifrågasätta, men i det stora hela är det en riktigt fin bil. Jämfört med kollegors Audi och BMW så finns det lite att önska men också en del som Volvo slår tyskarna på fingrarna i.
Användarvisningsbild
av mgmannen
#788383
Har varit på min första långa tjänsteresa (150 mil på två dagar) med min nya V60 och har upptäckt två småirriterande ljud. Ett knarrande inuti passagerardörren på dålig asfalt och ett vinande ljud i förardörren. Det kommer från rutan vid backspegeln. Ljudet kommer bara över 100 km/h i timmen eller i kraftig motvind. För inte kan det väl vara backspegeln som gör ljudet? Tror ni det kan var värt och åka in till verkstan och gnälla?...
Användarvisningsbild
av Lazy
#788437
Har haft vibrerande oljud från backspegeln, prova att ändra till avbländingsläge, det hjälpte på min.
av Tobbev
#788451
Om det är vid sidorutan nära backspegeln som det låter så åk in. Sitter rätt många tätningar där som kan ha halkat snett....
Användarvisningsbild
av Lazy
#795057
Idag började det skaka i ratten på motorvägen hem från Örebro, ett otroligt skakande, åkte till volvo som ska kolla nästa vecka vad det kan vara, lite jobbigt var det.
Användarvisningsbild
av MisterMister
#799376
Supernöjd hittills! Inga fel uppdagades första månaden, sedan började det regna. Ser nu att när jag öppnar vänster bakdörr så rinner det en skvätt vatten rakt ner i baksätet. Det är ju inte så kul att behöva ha en trasa liggande där bara för detta ändamål så jag får nog be killarna på verkstan justera in dörren lite bättre.
Har även märkt att när man stänger någon av dörrarna så ger bagageluckan ifrån sig ett litet ljud av övertrycket. Egentligen inget att bry sig om så länge den håller tätt, men om de ändå ska justera dörren kan de ju kolla på luckan också.
av ericbreiter
#799710
Helt nöjd. V60 T6 AWD Polestar med det mesta i. Underbar att köra, särskilt den här gången utan det skakiga R-Design-chassit. Jag har kört cirka 200 mil hittills utan några som helst problem. Jag har lyssnat efter oljud, kollat spel och nosat runt bilen men allt verkar vara som det ska. Bra jobbat, Volvo.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]