Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mkljons
#608340
Samma skit med min ytterspegel. Går hela vägen ut den med.
Ingen garanti kvar sedan oktober. :twisted:
Vet inte hur jag ska göra. Volvo lär väl ta felsökningsavgift på verkstaden.
Användarvisningsbild
av MartinS
#608341
mkljons skrev:Samma skit med min ytterspegel. Går hela vägen ut den med.
Ingen garanti kvar sedan oktober. :twisted:
Vet inte hur jag ska göra. Volvo lär väl ta felsökningsavgift på verkstaden.
Jag läste att det var ett känt problem och att det fanns någon speciell info om det från volvo, som möjligen kan ta i allafall en del av kostanden. Hela spegeln måste bytas... Jag har bytt min ena på grund av detta fel.

/Martin
av LOTEZ
#608383
Såg din tråd på fairshopping. Bra där att sätta press på dom. Men dom är nog för stora för att bry sig. Önskar dig iaf lycka till. Tråkig sits att hamna i. Sök på mitt nickname - lyckats få en bil återköpt efter 16 verkstadsbesök...... Ingen djupgående tråd men kanske nåt matnyttigt att ha med i bagaget.
av fly4fun
#608440
Guligan skrev:Låter som en riktig tabbe om du har fått ordererkännande på en beige inredning och får svart (mörkgrå antar jag).
Vad sa ÅF om detta, är det säljaren som knappat in fel, eller fabriken som inte byggt enligt instruktionen?
A4 lappen jag fick vid leverans där hela bilen finns speccad står det softbeige, men i bilen sitter nått som liknar mörkgrå. Enligt säljaren har det blivit fel i fabrik. Säljaren frågade hur jag vill göra, men när bilen står 10 meter bort är det inte lätt tacka nej.

Skickade ett mail till Bilia idag och fick till svar "vi jobbar på bilen"...
av Qualia
#608562
Inte ofta Bilia bruka svara på fairshopping..

Det som e tråkigt är att när man hämtar ut bilen, så kollar man genom allt, med ordersedel så allting stämmer, sen signar man, då har man tyvärr mottagit bilen för leverans..
Men som sagt lyckas inte Volvo fixa till problemet antal ggr, så häv köpet..


/mvh Kalle
av Omek
#608885
3 avhjälpningsförsök.

Att det tar lång tid har inget med saken att göra. Inte klädseln heller.
av LOTEZ
#609060
Se på fan! :)

Saxat från Fairshopping :)

BiliaKundservice, 2012-01-19 11:58:51
Hej!
Mitt namn är Anders Rydheimer och jag arbetar på Bilia. Vänligen kontakta mig på telefonnummer 010 495 99 01.
Vänligen Anders Rydheimer, Bilia


Lycka till fly4fun
av fly4fun
#611520
Uppdatering av läget.

Hämtade ut bilen i måndags morse. Dom har bytt radar och backspeglar + modiferat alla dörrar. Samtidigt blev jag idiotförklarad att mina varningsmeddelanden i bilen beror på att jag bytt fil utan att blinka.

Har kört ca 10 mil sedan dess och så idag står jag längst fram i korsningen Sveavägen / Kungsgatan. Det blir grönt och jag kör lungt iväg. Precis när jag passerat övergångsstället tänds det rött i framrutan och kollisionsvarnaren larmar. Inte en bil eller människa så långt ögat kan nå. OK, engångsföretelse tänkte jag. Kör ut på Nynäsvägen och kör i 70-75 med farthållaren (följer bilen framför). Rätt som det är tänds röda varningslampan på framrutan och bilen larmar för kollision igen. Avståndet till bilen framför är ca 60-80 meter och både jag och bilen framför kör med konstant hastighet.

Körde ner bilen till Bilia i Haninge och lämnade den där. Imorgon åker jag till säljaren och kräver ny bil.
Användarvisningsbild
av MartinS
#611535
Tolkar jag dig rätt att du körde med den adaptiva farthållaren aktiverad?
Lös den bara eller tjöt den också?

/Martin

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]