Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Omek
#608885
3 avhjälpningsförsök.

Att det tar lång tid har inget med saken att göra. Inte klädseln heller.
av LOTEZ
#609060
Se på fan! :)

Saxat från Fairshopping :)

BiliaKundservice, 2012-01-19 11:58:51
Hej!
Mitt namn är Anders Rydheimer och jag arbetar på Bilia. Vänligen kontakta mig på telefonnummer 010 495 99 01.
Vänligen Anders Rydheimer, Bilia


Lycka till fly4fun
av fly4fun
#611520
Uppdatering av läget.

Hämtade ut bilen i måndags morse. Dom har bytt radar och backspeglar + modiferat alla dörrar. Samtidigt blev jag idiotförklarad att mina varningsmeddelanden i bilen beror på att jag bytt fil utan att blinka.

Har kört ca 10 mil sedan dess och så idag står jag längst fram i korsningen Sveavägen / Kungsgatan. Det blir grönt och jag kör lungt iväg. Precis när jag passerat övergångsstället tänds det rött i framrutan och kollisionsvarnaren larmar. Inte en bil eller människa så långt ögat kan nå. OK, engångsföretelse tänkte jag. Kör ut på Nynäsvägen och kör i 70-75 med farthållaren (följer bilen framför). Rätt som det är tänds röda varningslampan på framrutan och bilen larmar för kollision igen. Avståndet till bilen framför är ca 60-80 meter och både jag och bilen framför kör med konstant hastighet.

Körde ner bilen till Bilia i Haninge och lämnade den där. Imorgon åker jag till säljaren och kräver ny bil.
Användarvisningsbild
av MartinS
#611535
Tolkar jag dig rätt att du körde med den adaptiva farthållaren aktiverad?
Lös den bara eller tjöt den också?

/Martin
av Qualia
#611538
Det händer dock att den varnar och blinkar rött, dock på samma övergång ställe,den tjuter dock aldrig..
Kör jag med ACC på så har det dock aldrig hänt att den varnar eller så, den följer framstående bilen bra och bromsar själv, ibland får man bromsa själv om den kommer för hastighet..

/mvh Kalle
av Steff 99
#611629
Att den det tänder en röd varning är att bilen tycker att du ligger för när framförvarande, det avståndet går att ställa in på olika avstånd...likaså kan det larma om det kommer något uppkommande då blinkar det ilsket rött samtidig får man en ljudlig varningssignal...
Allt detta finns beskrivet i instruktionsboken...
Användarvisningsbild
av apersson850
#611729
När man har adaptiva farthållaren igång tänds inte orange avståndsvarning. Bilen saktar in istället. Jag har inte lyckats komma så nära något med farthållaren igång att det har funnits anledning för röda ljuset att komma igång, så om det händer vet jag inte om det blir rött ljus då eller ej. Men normalt saktar bilen in långt tidigare, så det blir aldrig så kort avstånd.
av fly4fun
#611933
MartinS skrev:Tolkar jag dig rätt att du körde med den adaptiva farthållaren aktiverad?
Lös den bara eller tjöt den också?

/Martin
Ja, den var aktiv och det lyste upp hela framrutan + ett ilsket tjut som fick pulsen att gå upp ordentligt.
Steff 99 skrev:Att den det tänder en röd varning är att bilen tycker att du ligger för när framförvarande, det avståndet går att ställa in på olika avstånd...likaså kan det larma om det kommer något uppkommande då blinkar det ilsket rött samtidig får man en ljudlig varningssignal...
Allt detta finns beskrivet i instruktionsboken...
Jag vet att det finns små dioder som tänds om man kommer för nära, men det här var nått mycket större. Första larmet fick jag i city i låg hastighet utan några bilar eller människor framför bilen. Andra kom på 70-väg men adaptiv farthållare där bilen framför höll konstant hastighet och inget annat i omgivningen (som jag såg i alla fall) inträffade som skulle kunna skapa reaktionen.
Användarvisningsbild
av MartinS
#611953
Vad har du för avstånd inställt i sensus för kollisionsvarningen? Jag har fått rätt många felmeddelanden om jag har den på långt eller nornalt, framförlalt vid kall väderlek. Kör med kort nu och det fungerar bra.

/Martin
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]