Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
#612019
Måste vara något allvarligt fel på ditt exemplar. Har kört med DS-paketet i snart två år (fast i V70:n), och aldrig fått något meddelande om att "service erfodras". Visst händer det att systemen är tillfälligt ur funktion pga snöslask i BLIS-kameror eller ispansar på radarn, men det är ju "fel" man förstår vad det beror på. Att felen skulle bero på att din bil är smutsig är ju löjligt, jag har inte tvättat bilen sen oktober och det påverkar inte funktionen. Lämna tillbaks och kräv en bil som fungerar.

Kunde man förresten inte ha en eluppvärmd radar så den klarade att smälta bort isen som ibland bildas på den?
Användarvisningsbild
av MartinS
#612021
Får du service erfordras torde det ju vara en smal sak för verkstaden att åtgärda kan man tycka så felkoder skall ha lagrats. Det är ju värre när den bara "beter sig konstigt"... Jag har ALDRIG fått "service erfordras". Kamera täckt, funktion nedsatt etc. kan man ju få av yttre omständigheter, men om service erfordras är det något fel, då beror det inte på miljön utanför.

De får säkert ordning på den! Jag håller tummarna, det är en fantastisk bil med lika fantastiska säkerhetsystem, synd att då fått en så taskig start...

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
#612076
Jag har sett "Kamera täckt" (jädra väder den gången) samt något tiotal med "BLIS service erfordras". Fast när den tycker sig behöva lagas fungerar den lika bra ändå, så jag har inte sökt för det. Tänker ta det i samband med vanlig service.
av Omek
#612579
apersson850 skrev:Jag har sett "Kamera täckt" (jädra väder den gången) samt något tiotal med "BLIS service erfordras". Fast när den tycker sig behöva lagas fungerar den lika bra ändå, så jag har inte sökt för det. Tänker ta det i samband med vanlig service.
Säg till innan bara.. Alla gör inte det.

Då blir det ungefär som att gå till tandläkaren för undersökning och helt plötsligt säga.

Jag tror jag har 2 hål.

Fixar du det samtidigt?

Ehh, NO.

Men har man BLIS kanske man ska söka en kiropraktor ist!?
Användarvisningsbild
av apersson850
#613014
Tänker lämna in lista, skriftligen, på sånt som inte står rätt till när jag beställer tid. Jag begär inte att de ska ha Saida på verkstaden, så att de kan gissa sig till vad som ska göras.
av Omek
#613123
apersson850 skrev:Tänker lämna in lista, skriftligen, på sånt som inte står rätt till när jag beställer tid. Jag begär inte att de ska ha Saida på verkstaden, så att de kan gissa sig till vad som ska göras.
Du tycker att det inte står rätt till.

En skriven lapp av dig bevisar nada.

Men det går noga bra vid service.

Hej svejs.
Användarvisningsbild
av apersson850
#613168
Jag menar att en lista på det som har hänt är det minsta man kan begära att verkstaden ska få. I och med att felmeddelanden visats finns det också felkoder lagrade, så de kan fortsätta därifrån. Får de listan när man beställer tid kan de ju ha en aning i förväg om vilken tid som de kan behöva planera. Men jag förstår inte riktigt vad du menar skulle bevisas?
Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Kul att se att den är igång igen, om 1,[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]