Moderator: Moderatorer

#1225066
grålle1 skrev:
bereck skrev:Idag har jag TACKAD min nya S90 när en liten lastbil tvärbromsade fram för mig, då tvärbromsade min bil före mig känns skönt att se att det funkar som man inte vågar testa Bild Bild Bild
Det är skönt och tryggt att veta att det funkar... trist bara när man har en bil bakom som INTE har auto-broms... I KNOW, been there.
Ja, det är väl tråkigt, men smäller du med bilen framför dig tar det ju likt förbannat stopp och bakomvarande smäller in i dig också. Då har man ett dragspel till bil Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1225892
Service, laddat mjukvara för infällbara backspeglar. Fått reda på att jag antagligen behöver byta beläggen till nästa service. Resterande skoj får vänta några dagar/nån vecka till :)
#1226043
Skulle sopsortera nu ikväll innan jobbet. Lyckades skrapa höger bakfälg :evil: :evil:
Tror att jag håller på att bli gammal och oförsiktig :(
Får plocka av hjulet imorgon och tvätta och försöka lägga i lite färg.
Har någon en Cratus 18" utan skav till salu så köper jag den!
#1226204
Bytt till dubbla integrerade slutrör, plus monterat stänkskydd fram.

Bild

Fått hem mitt K&N

Bild

Och beställt en takbox

https://www.bilia.se/biltillbehor/packa ... Köpvillkor

Så nu är bilen redo för Sälen. Hoppas boxen och bilen ser bra ut ihop :)
#1226206
Perra83 skrev:Skulle sopsortera nu ikväll innan jobbet. Lyckades skrapa höger bakfälg :evil: :evil:
Tror att jag håller på att bli gammal och oförsiktig :(
Får plocka av hjulet imorgon och tvätta och försöka lägga i lite färg.
Har någon en Cratus 18" utan skav till salu så köper jag den!
Liiiiiider med dig :cry:
Har en fälg till min Fiesta som skall in för reparation... sega pengar det där med kantskav
#1226268
Kan inte riktigt sluta hänga här trots att jag gått över till VW. :wink:
Ångrar det dock inte en sekund, denna kärra ligger som ett strykjärn på vägen..trots snö, is, slask o skit..
Är fruktansvärd nöjd med bilvalet så slänger upp en bild här ändå..alltid retar det någon :D
Bild
#1226278
Walkmann skrev:Kan inte riktigt sluta hänga här trots att jag gått över till VW. :wink:
Ångrar det dock inte en sekund, denna kärra ligger som ett strykjärn på vägen..trots snö, is, slask o skit..
Är fruktansvärd nöjd med bilvalet så slänger upp en bild här ändå..alltid retar det någon :D
Eftersom det är en R-line är du förlåten :wink: De är absolut trevliga att köra, var ju nära att köpa ut en Passat MY10 firmabil 2013 men ödet ville annat 8)

Annars blev det en behandling av gummimattorna med såpa ikväll, som nya efter alpsemestern med allt slask och salt passagerarna dragit in sen vintern kom :wink:
#1226294
Walkmann skrev:Kan inte riktigt sluta hänga här trots att jag gått över till VW. :wink:
Ångrar det dock inte en sekund, denna kärra ligger som ett strykjärn på vägen..trots snö, is, slask o skit..
Är fruktansvärd nöjd med bilvalet så slänger upp en bild här ändå..alltid retar det någon :D
Bild
Ahh. Bilen som håller på ta över efter BMW/Audi som idioterna på vägen. Iaf i rusningstid i Sthlm.
Efter Dieselgate och deras ökända serviceverkstäder är jag så förvånad över att de säljer fortfarande.

Sen såg jag rabatterna de erbjuder på Dieslar just nu. De måste förlora 50.000 per bil
(VW har bara 5-6% marginal och är sorgebarnet inom VAG koncernen)
#1226303
SebSE skrev:Efter Dieselgate och deras ökända serviceverkstäder är jag så förvånad över att de säljer fortfarande.
Håller med dig. För mig har dom gjort bort sig för tid och evighet.
#1226313
Micce1980 skrev: Annars blev det en behandling av gummimattorna med såpa ikväll, som nya efter alpsemestern med allt slask och salt passagerarna dragit in sen vintern kom :wink:
Kan du utveckla hur behandlingen går till? Grönsåpa? :D
  • 1
  • 856
  • 857
  • 858
  • 859
  • 860
  • 1845

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]