Moderator: Moderatorer

#1234041
Snöröjt garageplanen för vilken gång i ordningen, vet jag inte :twisted: Inte så mycket snö denna gång, men ändå.
#1234117
p1ngwin skrev:
Perra83 skrev:Hade tid bokad för att få RTTI installerat plus alla andra tillgängliga mjukvaruuppdateringar.
Nästan en service kan man säga.
Blev 1,5 timmar i tvätthallen (gammal OKQ8 hall) hade med egen slang så ja kunde spola bilen med varmvatten. Avfettningen löser tjäran bättre när plåten inte är iskall -10°C ute. Passade på att spola rent under sidescuff platesen och runt delbara draget och bakom bakre kofångaren och noga framme vid IC och AC kylaren. Känns bra nu.
Efter tvätten var det bara att köra hem och lasta ur tvättprylarna och byte kläder sedan raka vägen till Rejmes.
2 timmar tog att få alla uppdateringar. Några fick laddas in via USB. Så nu är jag nöjd!!

Provade ett nytt schampo. Angelwax Enigma
Snyggt :-)-) Är du nöjd med angelwax enigma?
Ja det var riktigt trevligt. Bra känsla, lagom med skum och det jag reagerade på var ett snäpp blankare lack mot tidigare. Spolade av med öppen slang och det blev minimalt med vatten kvar på taket och huven. Typ torr på sidorna. Kommer att använda det mer!
#1234120
Fick brev från Posten idag att jag har ett paket att hämta.
Visst tusan jag har ju köpt begagnade bromsok och sköldar.
Bromsoken behöver mycket riktigt bara en enkel tvätt. Trodde att dom skulle behöva blästras.
Osäker om ja ska ha lätt slitsade skivor eller helt släta? Tips och idéer mottages.

Bild
#1234132
SBergdahl skrev:Släta. Det är ju en bruksbil vi pratar om. Du har ju redan överdimensionerat storlek :)
Jag älskar stora bromar :D dessa blir bara 336mm. Då väljer jag släta :wink:
Det är absolut en bruksbil men det är kul att göra något med bilen.
#1234186
Så var det den 22/2. Idag har jag haft min V60 i ett år.
Vad har vi hunnit med? Vi har kört 3717 mil, slitit ut en uppsättning sommardäck och besökt 6 länder.
Största problemet har varit en stum bromspedal i vissa lägen (när bilen ska startas), men detta är åtgärdat på garantin.
Bilen står i detta nu på verkstan för att få Polestar Performance Chassit och en avtagbar dragkrok monterat.
Ska bli riktigt intressant att se hur mycket skillnad det blir mot standardchassit.
Fick denna hyrbilen, totalt igenfrusen men när jag väl fick rull på den gick den ganska bra. Komfortabel men lite svajig med dessa hjulen dock...
XC90.JPG
XC90.JPG (169.86 KiB) Visad 2618 gånger
#1234304
Då var bilen hämtad.
Resultat: Den ligger som ett strykjärn på vägen!
Den är lägre vilket syns framförallt bak, men det känns också när man kliver i och ur. Lite stötigare vid tvära ojämnheter...
Men jag måste säga att jag är toknöjd, nu åker bilen dit jag vill utan att luta och kränga.
Dessutom blev draget/kåpan mindre synligt än jag trodde, perfekt!
Betyg: 10 av 10! :-)-)
#1234370
fjohan82 skrev:Då var bilen hämtad.
Resultat: Den ligger som ett strykjärn på vägen!
Den är lägre vilket syns framförallt bak, men det känns också när man kliver i och ur. Lite stötigare vid tvära ojämnheter...
Men jag måste säga att jag är toknöjd, nu åker bilen dit jag vill utan att luta och kränga.
Dessutom blev draget/kåpan mindre synligt än jag trodde, perfekt!
Betyg: 10 av 10! :-)-)
Gah! Hade ju varit riktigt skojsigt att testa. Fint att du blev (tok)nöjd(?) :mrgreen: :-)-)
#1234423
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Då var bilen hämtad.
Resultat: Den ligger som ett strykjärn på vägen!
Den är lägre vilket syns framförallt bak, men det känns också när man kliver i och ur. Lite stötigare vid tvära ojämnheter...
Men jag måste säga att jag är toknöjd, nu åker bilen dit jag vill utan att luta och kränga.
Dessutom blev draget/kåpan mindre synligt än jag trodde, perfekt!
Betyg: 10 av 10! :-)-)
Gah! Hade ju varit riktigt skojsigt att testa. Fint att du blev (tok)nöjd(?) :mrgreen: :-)-)
Yes, nöjd som en tok! :mrgreen:
  • 1
  • 879
  • 880
  • 881
  • 882
  • 883
  • 1845

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]