Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#467712
På väg att beställa ny V60 T3 men har beslutsångest om jag skall välja Momentum eller Summum.
På kampanjen man just nu kör ingår ju dessutom redan 17 tums fälgar till Momentum och detta har man inte tagit hänsyn till vad gäller prisskillnaden upp till summum. Hmm vem har sagt att det är lätt att köpa bil.
#467716
supersonic skrev:Skinnklädsel eller inte? För mig finns bara ett svar...
Jovisst är det nice men den kostar ju en del i så fall.

Kommer ha bilen ca 1,5 år och i princip all utrustning ökar ju värdeminskningen i kronor.
Finns bättre o sämre val att göra och tror iofs att Summum är ett av dom bättre.
#467746
XC90_Executive skrev:Jag tänker att man bara lever en gång. Vill man ha summum så köper man summum! :wink:
Ett bra måtto. Nu är detta tänkt som fruns bil så kanske inte lika viktigt som min :D :D

Annars är jag av samma åsikt men kan ganska ofta prioritera resor, god dryck, och annan lyx i min tillvaro före bilen.

Oavsett hur mycket du kostar på den tröttnar du efter ett halvår ändå :)
#467748
Momentum plus skinnklädsel räcker för mig. Kromlister, elstolar och allt sånt som ingår i Summum lockar inte alls.
#467760
Jag hade aldrig valt T3 med SummFlum, jag hade skippat SumFlum och lagt pengarna på T5 istället. Men det är ju jag det.....

Hellre mera tryck under huven än kromlister och 53 mugghållare....
#467768
VolvoB20 skrev:Jag hade aldrig valt T3 med SummFlum, jag hade skippat SumFlum och lagt pengarna på T5 istället. Men det är ju jag det.....

Hellre mera tryck under huven än kromlister och 53 mugghållare....
Nu är det ju så att sumflummet som du kallar det är avsevärt billigare än uppgradering på motor.
Skiljer 40000:- mellan motoralternativen och med limited kampanjen på T3 gör det ytterligare 20000:-

Så även om jag som dig kan tycka att motorn är minsta laget anser jag inte T5an vara värd dom extra kronorna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]