Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#476048
Att det är skandal är väl att ta i, det finns en mängd olika bilmodeller som inte har reservhjul, men man har ofta kompressor och lagningsats.
Sedan har man Volvo Assistans om det skulle vara omöjligt att laga som ser till att man kommer från platsen och till en verkstad.
#476070
Steff 99 skrev:Att det är skandal är väl att ta i, det finns en mängd olika bilmodeller som inte har reservhjul, men man har ofta kompressor och lagningsats.
Sedan har man Volvo Assistans om det skulle vara omöjligt att laga som ser till att man kommer från platsen och till en verkstad.

Det är inte att ta i. Det är just vad det är - skandal!! Det spelar ingen roll om 1,2, 5 eller alla biltillverkare har börjat med detta ofog att ta bort reservhjulet!

Så Volvo S60/V60 säljs med kompressor och lagningsats?

Volvo Assistans i all ära men att det skall bli en vana att ringa Volvo Assistans för att man har fått en punktering känns extremt löjligt. Skall detta bli en standard att man skall ringa Volvo Assistans för att laga punktering så kommer det bli dyrt för oss Volvo kunder.

Med ett reservhjul i skuffen så tar det inte mera än 5 min att byta hjul och sedan är man På-Väg mot gummiverkstaden.


Det gäller samma sak att göra en så simpel sak som att byta lampa på sin egna bil.

Fifth Gear change a light bulb
[youtube]nXCZ2v-nIF4[/youtube]


Jag skulle aldrig i h*elvete köpa en bil som saknar ett reservhjul eller så grymt svårt att byta en lampa på bilen eller något annat som biltillverkare har gjort något extremt simpelt till något som en bilverkstad måste göra.


Mvh
#476075
Sharkbait skrev: Det är inte att ta i. Det är just vad det är - skandal!! Det spelar ingen roll om 1,2, 5 eller alla biltillverkare har börjat med detta ofog att ta bort reservhjulet!

...


Jag skulle aldrig i h*elvete köpa en bil som saknar ett reservhjul eller så grymt svårt att byta en lampa på bilen eller något annat som biltillverkare har gjort något extremt simpelt till något som en bilverkstad måste göra.


Mvh
Jag har fått en punktering. Jag har kört bil sedan jag var 18, är nu 36.
#476085
Sharkbait skrev:
oskobe skrev:Jag har fått en punktering. Jag har kört bil sedan jag var 18, är nu 36.
För att du har kört bil i 18år och fått 1 punktering så skall tillverkarna ta bort reservhjulet?
Bra idé

Körkort sedan 1988, noll punkteringar.

Å andra sidan har Bosse Bildoktorn sagt att han får punktering i genomsnitt en gång om året.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]