Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#467816
Petzzon skrev:Oavsett hur mycket du kostar på den tröttnar du efter ett halvår ändå :)

...och vad gör man då? BYTER igen! :-)-)



(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17)
* Elfällbara bakre nackskydd
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar
* Innerbackspegel med automatisk avbländning
* Klädsel: Läder
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials)

Jag tycker inte att 15000kr extra är mycket för allt som ingår.
#467818
andreas_lofgren skrev:Rails, är inte det något man höll i när man stretchade efter löprundan i mitten av 90-talet?
Ärligt, vad ska ni med ett handtag på taket till? Lasthållare kan man fästa ändå.
Rails ger bilen en skön bruxig attityd, ungefär som att gå i stan med en dyr jacka anpassad för exkursioner i polarområdena.
#467819
Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Okay, vettigt]
* Elfällbara bakre nackskydd [Junk]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Junk]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Junk]
* Klädsel: Läder [Okay, vettigt]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Tankar från en begagnatköpare
#467829
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Okay, vettigt]
* Elfällbara bakre nackskydd [Junk]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Junk]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Junk]
* Klädsel: Läder [Okay, vettigt]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Tankar från en begagnatköpare
Haha, mycket där som jag inte vill kalla junk! :D

Som jag skrev i början... Skinnklädsel eller ej? Visst du kan snåla med Momentum och lägga till Skinn på det och spara, vadå, 5000 kr?

Jag tycker skinn är nästan nödvändigt, lätt att hålla rent och mycket snyggt.

Jag tror definitivt andrahandsvärdet är bättre med en Summum än en Momentum. Tänk själv om du väljer mellan två bilar! Vill man ha skinn, är man dumsnål om man inte väljer Summum. Även fast du får en del mer eller mindre nödvändig "junk" för dessa 5000 kr (som är nada i sammanhanget). :-)-)
Senast redigerad av 1 supersonic, redigerad totalt 0 gånger.
#467830
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Okay, vettigt]
* Elfällbara bakre nackskydd [Junk]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Junk]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Junk]
* Klädsel: Läder [Okay, vettigt]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Tankar från en begagnatköpare
Elfällbara nackskydd och innerbackspegel med aut avbländning kanske är lite meningslöst.
Tiltfunktion för backspegeln är dock väldigt trevligt när man ska backa nära kantstenar etc så man inte skaver sönder sina fina fälgar.
Elstol med minne är väldigt vettigt om man byter förare ofta och måste ställa om.
Läder, smaksak.
Kronografinspirerade instrumentinramningar är rätt snyggt och påminner en om att man valt största utrustningspaketet :)
Bild vs Bild

Men ja, ska man välja till läderklädsel tycker jag Summum är självklart, annars mycket tveksamt.
av Lazy
#467864
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Okay, vettigt]
* Elfällbara bakre nackskydd [Junk]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Junk]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Junk]
* Klädsel: Läder [Okay, vettigt]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Tankar från en begagnatköpare
För mej känns V60 alldeles utmärkt som bruksbil ?:-/
#467868
Då definierar du bruksbil konstigt. Ska inte en sådan ha bagageutrymme?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger.
#467872
Oavsett vad man tycker är vettigt får man ca 10 kkr mer för en summum i inbyte än en momentum enl volvohandlarnas lista. Verklig kostnad är alltså ca 5kkr minus ev rabatt.
Hur det påverkar begpris vid privatförsäljning âr svårare att veta.
#467873
Petzzon skrev:
andreas_lofgren skrev:Då definierar du bruksbil väldigt konstigt. Ska inte en sådan ha bagageutrymme?
Det har den!! vet inte vad du missat.
Nej, den har ett brevinkast där bak.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)