Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2017xc60
#1576967
Har en XC 60 med 4 cyl 2,0 D som larmar på egr kylare ,kollade med en bekant som är mek på volvo och han säger att volvo tar ca 5000 kr för en renoverad enhet + montering .Det måste finnas firmor som rengör dessa ungefär som med partikelfilter,Är det någon här på fotumet som vet någon firma som kör utbytessystem ellr säljer renoverade enheter.
Hälsnimgar
Anders
Användarvisningsbild
av Mekomanisten
#1577194
Har rengjort egr kylaren och ventilen på min D4 xc60-15. Du bör nog rengöra bägge eftersom ventilen troligen kärvar. Det är inte så svårt men ett skitjobb som du har väldigt bra betalt för. Beskrev i ett svar hur jag gjorde. Se om jag hittar det.
Användarvisningsbild
av Mekomanisten
#1577195
Vill bara tillägga att priset du nämner stämmer på en ny enhet. Vad jag fick veta var att volvo inte renoverar dessa då det inte är pålitligt. De byter både egr och kylaren så lägg på 5000kr till plus jobb som är lika mycket. Sen finns det ju tack och lov duktiga mekaniker som kan smutsa ner sig och rengöra, renovera dessa. Det är mest småfirmor med mekare som har en helt annan kultur och historia bakom sig.
Justera stötfångare bak.

Går det att justera stötfångaren […]

Fel olja? Igensatt vevhusventilation / oljesil ell[…]

Lagt "hattarna" i Evapo, inte för a[…]

Hejsan - jag märkte nu att vi inte har en av […]