Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1573810
Vi har ju läst om stängningen av 2G&3G och vad jag förstår så kommer då inte Volvo appen att fungera längre, tex för att starta värmaren samt att Volvo On Call slutar att fungera. Är det någon som vet om detta går att lösa ?
Jag saknar även min TV som har släckts ner, vet någon vänlig person om även detta går att lösa?

Tack på förhand :-)
S60 D5 AWD 2011
#1573867
Tack för länken! Det låter ju som om Volvo kommer att titta på en lösning, om inte så borde det finnas pengar att tjäna för den som kan fixa detta... Jag har dock för mig att jag läste i DN att någon representant för Volvo sa att man inte planerade att uppgradera äldre bilar, hoppas verkligen att detta inte stämmer. Att kunna starta värmaren via appen är helt suveränt när bilen står parkerad långt från lägenheten, vilket ofta är fallet i Stockholms innerstad.
#1574201
fjohan82 skrev: mån 25 mar 2024, 18:29 Man kanske kan testa detta?
https://d5t5.com/eshop/detail/87/vdd-vo ... n-extender

Skriver man in VIN-numret ser man vilka funktioner som fungerar på ens egen bil.

Känns som det enda alternativet till nästa vinter....Men dyrare och framför allt 2G....den kommer ju också att sluta fungera...1 år senare, eller va de nu blir....de borde ju verkligen komma med en 4/G uppgradering framöver.

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]