Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gazzo
#1570238
Jag har ett mycket intressant och irriterande problem med min 2019 xc60 T8. När den är ansluten till extern strömkälla och jag kör en förkonditionering, via telefon eller med en timer, inaktiverar den slumpmässigt hybridmodulen och kräver service. Detta innebär att den hamnar i klumpläge och blir i huvudsak en FWD-gasbil med gränsen vid 3000 rpm. Händer bara när bilen är inkopplad.

Jag har varit på service flera gånger redan och de kan inte förstå vad som händer. De bytte ut batterikontrollmodulen, balanserade om hybridcellerna, de bytte till och med själva hybridbatteriet. Förresten, om någon var intresserad så satte de i samma batterikapacitet som bytet, inte nyare/större.

Eskalerad till huvudkontoret för Volvo Kanada utan några resultat ännu.

Kanske någon här hade samma problem och vet hur man fixar eller åtminstone var man ska leta? Det här börjar bli löjligt, de senaste 6 månaderna har den här bilen spenderat mer tid i tjänst än på vägen.

En undran bara, bl.a om rattvärmen verkligen […]

Stigande tomgång.

Om den startar lätt och går bra kall s&[…]

Jag betalade ca 14 000 på Bilia för att[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna, […]