Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
#1568021
Hej,


Fick felmeddelande idag att det var ”låg nivå i kylarsystemet”. I behållaren så var nivån just under miniminivå. Fyllde på med färdigblandad glykol. Trodde att problemet skulle vara löst med detta.
Ikväll när jag tog bilen så kom samma meddelande upp igen. Återigen så var nivån som tidigare idag. Fyllde på igen med rätt nivå.

Vad jag kunde se så är det fuktigt/blött på slangen som går från behållaren och ned bakom motorn. Det fuktiga/blöta är nere/bakom motorn. Ser inte ut som att det läcker från behållaren/slang och rinner ned längs slangen och ned bakom motorn.
Ser ut som läckage är nere/bakom motorn på slangen.

*Såg nu att det har läckt ut ngt i snön där bilen har stått parkerad. Men detta var runt däcket på förarsidan fram.


Någon som har en sprängskiss eller vet vart denna slang tar vägen? Eller vet vad felet kan vara?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1568133
Årsmodell?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1568241
Här borde du kunna kolla på sprängskisser hur kylsystemet ser ut.
https://www.volvopartswebstore.com/

Du får nog försöka följa vätskan till källan. Men då det sitter ett skydd under motorn kan vatten som droppar ner på det åka ner på marken någon helt annan stans.

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]