Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1566908
Hej,

Har precis köpt en ny Volvo från en privatperson (tyvärr) XC60, 20000mil 2010
provkörde ca 20min och kikade service/besiktning osv, såg ut som en bra deal... det visade sig inte riktigt vara fallet.

Efter ca 30min färd hem så började "Motorservice erfordras" lysa och bilen gick in i limp läge.
Märkte även under tiden att kupén inte blev varm. Stannade en stund och fortsatte köra, då var bilen ej i limpläge.
Tog 30 min till sedan blev det samma symptom men då även med "Kylarservice erfordras"
stannade bilen en stund och körde sedan vidare, dock så varvade jag bilen extremt försiktigt och lyckades köra i 1 1/2 timme utan limp igen.

Väl hemma dagen efter så körde jag bilen i ca 20min, efter den tiden så mätte vi motortempen och den låg på endast 36 grader.

Lämnade in hos en polare på verkstad som kollade felkoder och fick diverse olika. (se bilaga)
Har bokat tid hos volvo för felsökning, men ville kolla ifall någon har någon idé ifall det är flera enskilda problem, eller om det är något/några som är sammanhängande.


//
Emil
Bilagor
Felkoder.jpg
Felkoder.jpg (209.56 KiB) Visad 422 gånger
Startbatteri

sitter agm orginal om man har start stopp men du k[…]

Brainys V60

Vet inte om bilen hörde att jag tänkte b[…]

Ehhhh... Du skriver så här "me[…]

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]