Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sredna
#1566345
Har just köpt en V 60 xc 2016. Finns tidur och direktstart av värmaren i bilen men det ska ju gå att starta den medhjälp av fjärrnyckel. Testat ett flertal ggr enligt ägar handboken men det funkar inte. Någon som har tips på hur man kan få till det?
Mvh Anders
#1566380
För den funktionen krävs en extra programvara, som du troligen inte har? Det borde stå i instruktionsboken att det är extra utrustning.
#1566382
@Sredna,
Ja extrautrustning i manualen har väl en " * " och en text som beskriver att det är extrautrustning. De absolut flesta har inte denna funktion
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 70/2016/D4
Min ÅF skulle vid service ha 3500kr för att ladda ner den mjukvaran till kärran
av S65D
#1566412
Micce1980 skrev: lör 06 jan 2024, 11:05 https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 70/2016/D4
Min ÅF skulle vid service ha 3500kr för att ladda ner den mjukvaran till kärran
Har en bil med VOC som inte blir körd dagligen och faller därför in i viloläge ibland. Om man har funktionen du länkar till, vet du om man då kan starta värmaren även om bilen hamnat i viloläget?
#1566422
@S65D, Min tanke är att detta spelar väl ingen roll med fjärren, går ju låsa upp den med fjärren då så med den har bilen ju kontakt. Det väl enbart voc som går ner i viloläge efter typ 5 dygn. Även då känner den av men bara en gång i timmen någon vecka till typ vad jag förstått det
#1566427
Jag använder nästan uteslutande nyckeln till att starta värmaren med och de få gånger jag använder appen funkar det med utan problem. så det där med viloläge vet jag inet när det skulle inträffa, bilen används dagligen, den står max 1 dag nån enstakla helg
#1566431
S65D skrev: Har en bil med VOC som inte blir körd dagligen och faller därför in i viloläge ibland. Om man har funktionen du länkar till, vet du om man då kan starta värmaren även om bilen hamnat i viloläget?
Bilen går ner i viloläge efter flera dagar och vill man att den ska vakna upp igen så skickar du bara låssignal ifrån appen så väcks bilen igen så vill man bilen stående i veckor är det inga problem att väcka den. Även om bilen är i viloläge så funkar det ju att starta värmaren med nyckeln om man har den funktionen.
Senast redigerad av 1 dannesk, redigerad totalt 0 gånger.
#1566439
Smart med att skicka lås-kommando för att väcka den!
av S65D
#1566449
Tack för informationen. Har alltid trott att man måste starta bilen manuellt då de stått så i appen. Ska testa att skicka låskommando innan den ska ut på vägen nästa gång.
Bilagor
IMG_2517.jpeg
IMG_2517.jpeg (221.11 KiB) Visad 499 gånger
#1566462
Skicka låskommando innan bilen somnar in (säg efter 3-4dagar) då vaknar den upp igen. Om den redan gått i viloläge är jag osäker om det funkar men testa. Så vet jag att andra gör om de är på typ semester i 2veckor och kommer hem till vintern i sverige, då har de inga problem att starta värmaren i appen innan de hämtar bilen på flygplatsparkeringen.

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]