Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1565888
Problemet är LÖST :-D
När jag satte bilen i service läge, så stod det är hålla in start knappen i 3 sekunder. Så det gjorde jag. "Tror" jag.
Och samma sak när man ska gå ur service läget, men tydligen så räckte inte 3 sekunder.
Så gick ut nu efter läst mer på nätet, var någon som skrev att hålla inne knappen till alla test lampor har slocknat.
Så det gjorde jag och det fungerade 😎

Tack för det moraliska stödet ni har gett mig :party:
#1565893
Jäkligt skumt ändå.
Jag har kört till serviceläge på flera bilar iofs med Vida. Även på nyare bilar där Vida inte fungerar men då använt både 12V och 9V batteri. En gång fick jag felmeddelande på min gamla V60 -16. Det visade sig att jag glömt sätta tillbaka kabeln till en av motorerna till handbromsen. Satte tillbaka kabeln sen stod bilen över natten och allt var bra igen dagen efter.
#1565899
@Pinguen, Lägger man an handbromsen med 9v eller 12v och man sedan kör handbromsen från kupén lär den sig hur tjocka de nya beläggen är. Man kan inte (jag kunde inte) köra handbromsen från serviceläget från kupén då tiden bromsen går är för lång så den stannade och backade tillbaka igen och meddelandet "service p-broms krävs" eller liknande

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt en[…]