Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alexosterman
#1565224
Köper en V60 från 2014 i oktober. Han knappt ha bilen i en vecka innan jag fick problem. Gick ut till bilen en dag efter att det regnat konstant i flera dagar och möttes då av att golvet i baksätet vart fyllt med vatten. Det var även blött under sittdynan i baksätet. Jag lämnade in bilen på verkstad där dom torkade torr bilen och felsökte. Verkadsden påstod att ett igensatt dreneringsrör under pedaler var orsaken till att det läkt in vatten och att det även var blött på förarsidan fram.

Har nu haft bilen i en vecka efter verkstadsbesökert och tycker att det har börjat bil blött under mattan i baksätet igen. Vad jag kan känna så är det helt torrt under pedalers där läckan enligt verkstaden ska komma ifrån. Någon som har har haft liknade problem med sin v60? Finns det någon barnsjukdom på dessa? Kan tillägga att jag inte har någon taklucka.
av docmax
#1565607
Försök hitta någon som har en rökmaskin (discorök) och tryck in röken i kupen stäng dörrar och fönster, sedan ser du var röken sipprar ut.

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]