Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
#1563358
Hur nollade du varningen ?
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1563361
Hejsan där.
Man nollar timern till batteriet i VIDA.
Det är för att i Volvo(P3 i synnerhet) sitter det ett LI-Mn0.2 batteri vilket inte kan ha en voltdiagnos av naturliga skäl. När man byter batteri så måste räknaren nollställas med en VIDA rutin. Bemärk då att varningen för Volvo on call som man får upp i DIM inte har nåt med nån voltmätare med den faktiska batteri styrkan att göra. Utan timern räknar ned på en %- skala från 100% ned till 30% innan varningen sätts som aktiv. Då är det dags att byta batteri tycker Volvo. Fast batteriet i sig bara förlorat några hundradelar i vissa fall.
av Marcusjj1
#1563364
Jonas_latt skrev: ons 06 dec 2023, 12:13
Kaxe skrev: ons 22 nov 2023, 10:24 Japp, avslutat abonnemanget på VOC då batteriet i enheten gett upp och 3G läggs ner om c:a 1 år ,skulle kosta 1600 kr för batteri och 1900 kr för arbete , startar värmaren med nyckelkommando numer.
Jag fick dåligt batteri i voc. Men gick in och nolla varningen för över ett år sedan. Har funkat kalas sen dess.
Jag gjorde samma sak för ett par månader sedan :-D undrar hur länge det kommer fungera.
av finlirarn
#1566282
bumpar denna
Kaxe skrev:Japp, avslutat abonnemanget på VOC då batteriet i enheten gett upp och 3G läggs ner om c:a 1 år ,skulle kosta 1600 kr för batteri och 1900 kr för arbete , startar värmaren med nyckelkommando numer.
Hur gör man det? Dvs startar värmaren med nyckelkommando?
Användarvisningsbild
av Derank
#1566354
Du kan uppgradera med en fjärrstartsfunktion. Du startar värmaren med en knapptryckning på nyckeln, ÅF kan låsa upp den funktionen åt dig
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1566359
Min ÅF ville ha 3500kr för det när jag frågade som exempel

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]