Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1566746
EbbevonVolvo skrev: mån 06 jan 2020, 13:49 Jag har haft problem med att luckan inte stängt ordentligt. Till att börja med väldigt lite till att i slutet ha nästan en cm kvar till stängd. Dock har den inte varit "sned". Löstes med en kalibrering av luckan, då den tappat sina lägen för öppen respektive stängd.
Jag fick även ett tips på hur man själv kan kalibrera luckan. Tror det var att man håller stäng, eller om det var öppna, knappen intryckt i 30 sekunder. Då kopplas alla klämskydd bort så det gäller att inte ha fingrar eller något annat i vägen för luckans rörelse. Luckan går då fram och tillbaka ett par gånger och hittar då sina ändlägen.
Jag återkommer med den exakta proceduren när jag har den framför mig.
Har inte hört något om att bilen måste vara igång när man kör luckan. :-o
Tusen tack för hjälpen. Jag blev medlem bara för att kunna tacka dig. Jag blev galen när taklucka inte vile stänga sig. Den går till hela vägen och sedan står snett.
Med tipsen som du gav att kalibrera genom att hålla knappen intryckt i många sekunder. Jag har XC 60 2017 modem ocean race.

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]