Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1447722
Bumpar/lånar denna tråd lite…

Någon som vet art.nr på dessa gummiskydd och vad tar Volvo för dessa?

Upptäckte nyss på min V60 MY18 R-Design att båda har spruckit vid fästena.
#1447945
Backflash skrev:Denna sitter på min v60 2017 t3, minns ej vilken sida :oops: men det är enkelt att kolla upp artikel numret
Tack, har dock för mig att det är olika artikelnr beroende på modell? Enligt tidigare inlägg verkar det som..
Vet du vad ÅF-priset kan ligga på?
#1563503
Lånar tråden lite då mina också är spruckna. Har fått fram att art nr. är 31391775 på vänster och 31391776 på höger, verkar kosta cirka 500 kr styck. Fyller dom någon viktig funktion eller kan man demontera dom och skippa att installera nya? Vad kan hända utan dom?
#1563591
Undrar detsamma. Kan man inte lika gärna riva bort skiten? Då blir det ju enklare att städa bort löv och annat skräp från skärmarna.
Det där skumgummit är ju rena rostfällan.
#1563603
Tror det är väl att inte skit ska ramla ner mellan skärm och innerskärm.. annan funktion vet jag inte. Har funderat att bli av med mina då det fryser på vintern och efter regn är de blöta i flera dygn.
#1563648
kievY skrev: fre 08 dec 2023, 20:22 Tror det är väl att inte skit ska ramla ner mellan skärm och innerskärm.. annan funktion vet jag inte. Har funderat att bli av med mina då det fryser på vintern och efter regn är de blöta i flera dygn.
Det samlas ju skit i drivor därinne ändå. Utan skumgummit kommer man ju åt att städa...

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]