Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1240150
FSandstrom skrev:
intruder1400 skrev:Troligt vis oljeröret eller packning till turbon som börjat läcka så den pajat turbon !
Somsagt pacboxen skulle du märkt tidigare med fläckar på golvet
Jag tycker ju det men många duktiga människor som tycker det är två fel Bild. Inte en droppe på golvet där den står 340 dagar om året. Kan detta i så fall skicka ut olja så packboxen får skulden?

Tack för alla svar förresten. Volvia godkände första lagningen direkt, men nu segar de

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Nej !
Förstår inte varför mecken börjat ens där med felsökningen
#1241778
FSandstrom skrev:Jaha, det var turbon iaf så lagad nu. Dock så lyckades verkstaden trycka in två dörrar och bottenplattan i ett bar betongblock så jag lär inte se den bilen på ett tag.
Verkar vara en verkstad man bör undvika...
#1241793
mikebike skrev:
FSandstrom skrev:Jaha, det var turbon iaf så lagad nu. Dock så lyckades verkstaden trycka in två dörrar och bottenplattan i ett bar betongblock så jag lär inte se den bilen på ett tag.
Verkar vara en verkstad man bör undvika...
1+ på den
#1241872
FSandstrom skrev:Lite OT men känner att jag vill dela med av av sorgen :cry:
Fy fan! Det är både ledsamt och tråkigt att se.. Fått någon "vettig" förklaring? Står verkstaden för alla fioler?
Var noga med att verkligen inspektera bilen när du får tillbaka den. Tänker bla. på nyansskillnader och karossanpassning.
Godta inget halvdant!
#1241959
fjohan82 skrev:
FSandstrom skrev:Lite OT men känner att jag vill dela med av av sorgen :cry:
Fy fan! Det är både ledsamt och tråkigt att se.. Fått någon "vettig" förklaring? Står verkstaden för alla fioler?
Var noga med att verkligen inspektera bilen när du får tillbaka den. Tänker bla. på nyansskillnader och karossanpassning.
Godta inget halvdant!
Det var tydligen betongblock för att skydda byggnader men de är ju halvhöga och det var tydligen andra gången så nu står de inte kvar ...

Jodå, gratis hyrbil just nu och det blir endel mil i påsk. Har just haft den inne på lackskydd (wellkept, PPS) och de skulle lägga på sin egen nu, antar att det är typ samma. Jag är mest rädd för nyansskillnader då den är 4.5 år men karossanpassningen tänker jag är lättare att fixa. Får hoppas de tar god tid på sig och gör det bra.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]