Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1240104
Låter som 2 fel.
1.Packboxen och 2.Turbo haveriet.
Oljeläckaget från turbon kan ju gått in på förbränningsidan till cylindrarna eller direkt till avgassidan.
Då får man nog rätt kraftig rökutveckling när det kommer till katalysatorn.
Tycker att röken borde blivit lite blåaktig istället för vit(=kylarvatten)?
#1240120
StefanN skrev:Blåaktig blir det väl bara om den går via cylindrarna och förbränns? Vitaktig om den går till avgasröret direkt.
Ja det är möjligt att det är så som du säger.
Förresten en diesel hade kanske rusat upp i varv om den fick extra olja i cylindrarna?
Tråkigt om man blir drabbad av sånt fel.
Har aldrig själv råkat ut för det på någon av mina turbo-bilar hitintills.(peppar,peppar ta i trä)
#1240134
intruder1400 skrev:Troligt vis oljeröret eller packning till turbon som börjat läcka så den pajat turbon !
Somsagt pacboxen skulle du märkt tidigare med fläckar på golvet
Jag tycker ju det men många duktiga människor som tycker det är två fel Bild. Inte en droppe på golvet där den står 340 dagar om året. Kan detta i så fall skicka ut olja så packboxen får skulden?

Tack för alla svar förresten. Volvia godkände första lagningen direkt, men nu segar de

Skickat från min G8341 via Tapatalk
#1240150
FSandstrom skrev:
intruder1400 skrev:Troligt vis oljeröret eller packning till turbon som börjat läcka så den pajat turbon !
Somsagt pacboxen skulle du märkt tidigare med fläckar på golvet
Jag tycker ju det men många duktiga människor som tycker det är två fel Bild. Inte en droppe på golvet där den står 340 dagar om året. Kan detta i så fall skicka ut olja så packboxen får skulden?

Tack för alla svar förresten. Volvia godkände första lagningen direkt, men nu segar de

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Nej !
Förstår inte varför mecken börjat ens där med felsökningen
#1241778
FSandstrom skrev:Jaha, det var turbon iaf så lagad nu. Dock så lyckades verkstaden trycka in två dörrar och bottenplattan i ett bar betongblock så jag lär inte se den bilen på ett tag.
Verkar vara en verkstad man bör undvika...
#1241793
mikebike skrev:
FSandstrom skrev:Jaha, det var turbon iaf så lagad nu. Dock så lyckades verkstaden trycka in två dörrar och bottenplattan i ett bar betongblock så jag lär inte se den bilen på ett tag.
Verkar vara en verkstad man bör undvika...
1+ på den

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]