Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av intruder1400
#1234594
Byte XC60 D4 AWD MY14 mot en V60 D4 MY18 typ samma utrustning
Bomba på med negativt o positiva !
Har inte hittat något bra själv med mitt byte mer en att jag hade ett krav på fjärrstart av motorn pga våran skriker ibland (låg batteri nivå)
Har ingen laddnings plats o bära upp batteriet till tredje våningen ger mig inget !
Har jag tittat rätt så blir allt billigare ; Försäkring skatt
O nä nya modeller hatar jag med alla barnsjukdomar dom dras med
D3an var för trött o D4an har ju inte direkt fått beröm pga ryckningar !
Tur de kommer vara frun som kör den :D :D :D
Användarvisningsbild
av Dex
#1234707
intruder1400 skrev:Byte XC60 D4 AWD MY14 mot en V60 D4 MY18 typ samma utrustning
Bomba på med negativt o positiva !
Har inte hittat något bra själv med mitt byte mer en att jag hade ett krav på fjärrstart av motorn pga våran skriker ibland (låg batteri nivå)
Har ingen laddnings plats o bära upp batteriet till tredje våningen ger mig inget !
Har jag tittat rätt så blir allt billigare ; Försäkring skatt
O nä nya modeller hatar jag med alla barnsjukdomar dom dras med
D3an var för trött o D4an har ju inte direkt fått beröm pga ryckningar !
Tur de kommer vara frun som kör den :D :D :D
Det hade jag aldrig gjort bytt till en V60 från en XC60.
Det är ju till att byta ner sig.
Enda fördelen är att du får VEA D4 motorn som är kvickare och bränslesnålare.(inga ryckningar på D4 VEA)
Den gamla 5-cyl D4 är tråkigt trött och dålig acceleration och törstig.
Men det är du som ska välja i slutändan vad du vill ha.
av intruder1400
#1234722
Ja D4an VEA har haft problem med ryckningar !
Nä min D4 AWD är då inte trött ! (Polestar 220hk så ingen seg spis där) D3an VEA var en trött maskin !
Jo de var de som var tanken oxså D4 VEA en snål liten sak när frun pyser runt :D !
Användarvisningsbild
av Dex
#1234797
Mccartney skrev:Jag fattade det som att D4 vea var ryckig:)
Jag har kört min gamla VEA D4 Ocean Race 2015 i drygt 5000 mil och inte känt några ryckningar på den någon gång.
Fungerade bra även i Autobahn farter i Tyskland typ 200km/h= 0,9l/mil
Kan inte klaga på den bilen faktiskt. :)
Skulle helt klart rekommendera den.
Men den nya D5:an går ju bättre givetvis.
av III
#1234812
Dex skrev:
intruder1400 skrev:Byte XC60 D4 AWD MY14 mot en V60 D4 MY18 typ samma utrustning
Bomba på med negativt o positiva !
Har inte hittat något bra själv med mitt byte mer en att jag hade ett krav på fjärrstart av motorn pga våran skriker ibland (låg batteri nivå)
Har ingen laddnings plats o bära upp batteriet till tredje våningen ger mig inget !
Har jag tittat rätt så blir allt billigare ; Försäkring skatt
O nä nya modeller hatar jag med alla barnsjukdomar dom dras med
D3an var för trött o D4an har ju inte direkt fått beröm pga ryckningar !
Tur de kommer vara frun som kör den :D :D :D
Det hade jag aldrig gjort bytt till en V60 från en XC60.
Det är ju till att byta ner sig.
Enda fördelen är att du får VEA D4 motorn som är kvickare och bränslesnålare.(inga ryckningar på D4 VEA)
Den gamla 5-cyl D4 är tråkigt trött och dålig acceleration och törstig.
Men det är du som ska välja i slutändan vad du vill ha.
Byta ner sig i höjd kanske men bilen V60 är ju snyggare och bättre proportioner. Bättre körkänslan och inte den lite nickande gång jag tycker xc60 får pga hög och relativt korrt. Lägre bränsleförbrukning med motsvarande motor pga lägre höjd. Skulle vilja säga att man byter upp sig trots man byter sig lägre.
av intruder1400
#1234822
Nja ner byte är det lite :D
Mitt krav var fjärrstart men då blir det FWD om du ska ha XC vilket går bort för mig (SUV ska vara AWD punkt slut)
Somsagt nästan bara frun som åker i den idag för jag går till jobbet o V40in finns det ingen skuff i så den valdes bort pga de !
Är inget fan av senaste modellerna pga barnsjukdomar dom dras med o känner att V60 är en solid bil
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]