Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233746
Hej!
Jag har en XC60 -2015 med dieselvärmare och tidur. Ingen Volvo on cal.
Jag läste att man på bilar som har fjärrnyckel med "PCC" kan starta dieselvärmaren genom att trycka på en knapp på fjärrkontrollen??
Jag har inte denna knapp på min fjärrkontroll.

Är inte i behov av "on call" men hade varit smidigt att i alla fall kunnat starta värmaren utan att öppna bildörren, starta tändningen och gå in i menyn och därifrån starta värmaren om man glömt kvällen innan att sätta klockan.

Är det någon som vet vad som krävs och kostnad för att om det är möjligt att byta/uppgradera till detta?
#1233772
Går det inte att skaffa Volvo On Call till bilen istället, kostar typ 365kr/år. Det är ju en låg kostnad och betydligt smidigare än fjärren samt att du får massa andra funktioner i tjänsten.
https://www.volvocars.com/se/kop/teknik ... vo-on-call
#1233795
VOC hade ju varit klart smidigast men tänkte att det blir nog rätt mycket dyrare.
3500kr för att bara för att kunna styra med fjärren är rätt saftigt det också när man redan har värmaren med tidur.

Ska höra med Volvo men jag tror jag hoppar för de summorna. Tack för infon!
#1233802
smygaren skrev:VOC hade ju varit klart smidigast men tänkte att det blir nog rätt mycket dyrare.
3500kr för att bara för att kunna styra med fjärren är rätt saftigt det också när man redan har värmaren med tidur.
Till förra bilen betalade jag 5600:- för att få fjärrstart av värmaren, dock med separat sändare och längre räckvidd.
#1233969
smygaren skrev:Hej!
Jag har en XC60 -2015 med dieselvärmare och tidur. Ingen Volvo on cal.
Jag läste att man på bilar som har fjärrnyckel med "PCC" kan starta dieselvärmaren genom att trycka på en knapp på fjärrkontrollen??
Jag har inte denna knapp på min fjärrkontroll.

Är inte i behov av "on call" men hade varit smidigt att i alla fall kunnat starta värmaren utan att öppna bildörren, starta tändningen och gå in i menyn och därifrån starta värmaren om man glömt kvällen innan att sätta klockan.

Är det någon som vet vad som krävs och kostnad för att om det är möjligt att byta/uppgradera till detta?
behöver inte ens sätta dig i bilen bara öppna dörren tryck på spaken så menyn kommer fram sen programmerar du bara :)
#1234140
Ebay? Kunde ju varit intressant o testa. Hur söker du och vad innehåller satsen!
Det brukar finnas många alternativ, gäller bar vara klurig o hitta dem.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]