Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
#1233162
Hejsan!
Hur vet man om bilen är förberedd för backkamera eller inte.
Funderar på att köpa en originalsats.
Bilen är förberedd för navigator men saknar programvaran.

Bilen, en XC60 2015 ocean race.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1233169
Du borde kunna se det om du loggar in på minvolvo.se.
Det står då Park. Kamera förberedelse ,det kan även stå "prep"
Sen tror jag att det är så att om man trycker på den tomma knappen i mittkonsolen där kamera knappen senare kommer sitta ,i mitt fall längst ner till vänster så kommer det en text i displayen som säger att kameran inte finns men är osäker på om den gör det även utan förberedelse.
av vissii
#1233188
Magnus-B skrev:Du borde kunna se det om du loggar in på minvolvo.se.
Det står då Park. Kamera förberedelse ,det kan även stå "prep"
Sen tror jag att det är så att om man trycker på den tomma knappen i mittkonsolen där kamera knappen senare kommer sitta ,i mitt fall längst ner till vänster så kommer det en text i displayen som säger att kameran inte finns men är osäker på om den gör det även utan förberedelse.

Jag försökte kolla det på våran nyinköpta XC60 och jag kunde inte se något sådant i specifikationen.
Tryckte på knappen och mycket riktigt så kom meddelandet upp om att kameran inte var tillgänglig.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1233216
Om du hittat info om allt annat i bilen så finns den nog inte för då skulle det stått med där.
Ang knappen så vet jag inte om meddelandet kommer upp utan prep men någon som inte har det borde kunna bekräfta.
Min är ju S60 men troligen samma beteende.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av dannesk
#1233248
Har du optionskod 820 är bilen förberedd för backkamera men oavsett så kan du montera, det blir bara lite dyrare. Är osäker men jag tror man måste få specen ifrån återförsäljaren för att få reda på detta.
Bilagor
Parkeringskamera.JPG
Parkeringskamera.JPG (106.47 KiB) Visad 4056 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1233402
Tror inte man ser benämningen optionkod 820 i bilens spec.
Antingen prep som i byggdinvolvo eller Park. kamera förberedelse.
Bilagor
kamera.JPG
kamera.JPG (66.54 KiB) Visad 4024 gånger

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]

Har tagit felkoder i hål 2 nu på dosan[…]

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]