Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1233807
iigloo skrev:Det står i registreringsbeviset om det är ett fast eller delbart drag. Kolla med bilprovningen för säkerhets skull gällande omregistrering. De testar funktionen på det delbara vid besiktning.
!!
Det behövs ingen besiktning vid montering av dragkrok överhuvud taget numera , vad gäller bultar så är det skillnad på bultar och bultar , och att dom skulle mattas eller sträckas vid montering av dragkrok är inte aktuellt .Då man ligger så långt i från brottgränsen vid monteringen
Användarvisningsbild
av MartinS
#1233831
Leiwi, om du har dragkrok inskrivet i regbeviset och byter typ av krok måste den regbesiktigas. Det är bara montering av ny krok som inte behöver besiktigas nu för tiden. Byråkratsverige...
Användarvisningsbild
av StefanN
#1233834
Det står ju inte vilken typ det är i regbeviset? På min står det bara "Kula" inget om den är fast eller demonterbar och det va ingen som sa nåt på besiktningen heller.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1233837
"Demonterbar Kula" står det i mitt bevis. Står det bara Kula betyder det fast.

Hade inte du fast från början och bytt?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1233839
MartinS skrev:Leiwi, om du har dragkrok inskrivet i regbeviset och byter typ av krok måste den regbesiktigas. Det är bara montering av ny krok som inte behöver besiktigas nu för tiden. Byråkratsverige...

Jag har bytt drag på flera bilar från fast till delbart , ingen har nånsin brytt sig :D
Användarvisningsbild
av StefanN
#1233842
MartinS skrev:"Demonterbar Kula" står det i mitt bevis. Står det bara Kula betyder det fast.

Hade inte du fast från början och bytt?
Jag bytte från fast till demonterbar.

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]