Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vissii
#1232575
Update: Bilen är nu köpt och jag la upp lite mer info om den och en bild längst ner.

Hej på er!

Nu är det nära "nybilsköp". :) Jag har varit och tittat på en vit XC60 D4 Summum FWD automat från 2014.
Den såg riktigt fin ut men saknade tyvärr några saker så som dragkrok som jag behöver och sen hade den dubbfria vinterdäck.
Det går ju att ordna i efterhand så inga problem egentligen.
Dem begär 250 för denna. Men jag tycker det känns lite högt?
Eller är dessa så pass högt eftertraktade så priserna trissas upp?

Mvh
Senast redigerad av 1 vissii, redigerad totalt 0 gånger.
#1232588
Ja det är relativt höga andrahandsvärden. Manuella kan man komma undan hyfsat med.
Har den inte gått för långt så är ju dock priset inte helt galet.
Men letar du efter dragkrok lär det ju finna en hel drös med andra XC60 att titta på!
#1232594
Just D4an dräller det ju av så det går säkert att hitta ett vettigt objekt. Men de är klart ohyggligt populära fortfarande vilket trissar upp priserna förstås.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1232600
Det befarade prisfallet har inte uppstått i alla fall. Det kan till och med vara så att de behåller sitt värde bra, eftersom de inte berörs av Bonus-Malus 8)
#1232622
Tack för svaren. Det uppskattas.

Som jag skrev är dragkrok inte hela världen då det går att eftermontera. Denna hade lite annan utrustning som föll mig i smaken.
Det verkar vara som ni skriver att andrahandsvärdet är högt på dessa.
Folk verkar ju vara beredda att betala priset som är satt på dem så.

Är det något jag bör tänka på annars när det gäller 2014 års modell?
Det är i alla fall 180 hästars motorn som innebär VEA när det är framhjulsdrivet vad jag förstått det som?

Några standard fel att hålla ögonen på och vid provkörning?

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]