Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färgval V60 Classic Edition

Osium grå metallic
16
42%
Silver metallic
2
5%
Magic blue metallic
12
32%
Savile grå metallic
8
21%
Användarvisningsbild
av drawman
#1230101
Osäker på vilken färg jag ska välja, vilken tycker ni? Bilen kommer ha sportchassi och på sommaren kommer den rulla med gråa 19" BOR fälgar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230104
Röstade på osmium.
Magic är fin, men har sett många bilar där minsta lilla tvättrepa syns. Även nya utställningsbilar...
Hade Electric funnits med hade jag såklart röstat på den! :wink:
Användarvisningsbild
av drawman
#1230155
Tack för svar! Fick precis ett samtal ifrån min säljare, tydligen så kan man inte längre beställa V60 Classic, så jag kommer inte få den bilen jag beställt. Men han har dock lovat att ersätta min med en likadan - det som skiljer är att jag får teknikpaketet för samma pris. Förlorar dock sportchassi, men hoppas jag får på mina 19" BOR fälgar med ET45, 235/35 profil ändå. Tydligen så ska 35 profil gå men inte 40 profil läste jag i en annan tråd här på forumet. Någon annan som vet något om detta?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230158
drawman skrev:Tack för svar! Fick precis ett samtal ifrån min säljare, tydligen så kan man inte längre beställa V60 Classic, så jag kommer inte få den bilen jag beställt. Men han har dock lovat att ersätta min med en likadan - det som skiljer är att jag får teknikpaketet för samma pris. Förlorar dock sportchassi, men hoppas jag får på mina 19" BOR fälgar med ET45, 235/35 profil ändå. Tydligen så ska 35 profil gå men inte 40 profil läste jag i en annan tråd här på forumet. Någon annan som vet något om detta?
Det var för mig en nyhet att dom har strypt den möjligheten.
Det går att eftermontera annat chassi. Försök prata dig till Polestar Performance Chassis, detta ska jag montera om några veckor.
Vet dock inte hur mycket som skiljer mot det vanliga sportchassit.

https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... _31650297/
Användarvisningsbild
av drawman
#1230161
Ja jag försökte detta, men jag får trots allt teknikpaketet för samma peng som specen på bilen jag beställde. Så jag känner väll egentligen att jag blivit kompenserad tillräckligt. Ska även testa och montera mina 235/35R19 fälgar, går det så går det.. :roll:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230219
drawman skrev:Ja jag försökte detta, men jag får trots allt teknikpaketet för samma peng som specen på bilen jag beställde. Så jag känner väll egentligen att jag blivit kompenserad tillräckligt. Ska även testa och montera mina 235/35R19 fälgar, går det så går det.. :roll:
Det låter som en bra deal. :-)-)
av Mccartney
#1230418
drawman skrev:Tack för svar! Fick precis ett samtal ifrån min säljare, tydligen så kan man inte längre beställa V60 Classic, så jag kommer inte få den bilen jag beställt. Men han har dock lovat att ersätta min med en likadan - det som skiljer är att jag får teknikpaketet för samma pris. Förlorar dock sportchassi, men hoppas jag får på mina 19" BOR fälgar med ET45, 235/35 profil ändå. Tydligen så ska 35 profil gå men inte 40 profil läste jag i en annan tråd här på forumet. Någon annan som vet något om detta?
Kan man inte beställa v60 Classic alls längre? eller uppfattade jag det fel?
Användarvisningsbild
av drawman
#1230431
Enligt min säljare så kan man inte det nej.. Detta till trots att Volvo kör kampanj för bilen på deras hemsida fortfarande.. :roll:
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]