Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färgval V60 Classic Edition

Osium grå metallic
16
42%
Silver metallic
2
5%
Magic blue metallic
12
32%
Savile grå metallic
8
21%
Användarvisningsbild
av drawman
#1235782
Magnus-B skrev:
drawman skrev:Tack för svar! Fick precis ett samtal ifrån min säljare, tydligen så kan man inte längre beställa V60 Classic, så jag kommer inte få den bilen jag beställt. Men han har dock lovat att ersätta min med en likadan - det som skiljer är att jag får teknikpaketet för samma pris. Förlorar dock sportchassi, men hoppas jag får på mina 19" BOR fälgar med ET45, 235/35 profil ändå. Tydligen så ska 35 profil gå men inte 40 profil läste jag i en annan tråd här på forumet. Någon annan som vet något om detta?
Du tror inte säljaren drog en penna med dig för att bli av med en bil på lager?
Det har precis kommit nya erbjudande på V60 som gäller till 30e mars men det kan ju varit nåt i din spec som inte fanns.
Jo tanken har slagit mig, men ställer mig tveksam till att han gjort det. Vad ser Du de nya erbjudandena till "gamla" V60? Så här står det i Bygg Din Volvo just nu: "Volvo V60 Classic finns nu i ett begränsat utbud, vilket innebär att alla specifikationer inte är tillgängliga. Kontakta din Volvohandlare för exakt besked om vad som finns tillgängligt."
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235785
Det är uppdaterat på Volvocars.se
Det var väl iof sig så att du fick teknikpaketet istället för sportchassi så du ligger ju på plus där.
Har du fått bilen än kan inte minnas att du visat den?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av drawman
#1235809
[quote="Magnus-B"]Det är uppdaterat på Volvocars.se
Det var väl iof sig så att du fick teknikpaketet istället för sportchassi så du ligger ju på plus där.
Har du fått bilen än kan inte minnas att du visat den?

Ja jag är nöjd, dock rädd att mina BOR 19" 235/35 inte går på utan sportchassi.. vägrar åka runt på 16" som följer med bilen och slipper helst köpa nya fälgar. Nej jag har inte fått bilen ännu, idag slog min Volvo om till 1 vecka kvar till leverans, leverans v11 (konstigt då det om 1v är v10 och inget annat) men den står fortfarande bara som "byggd i Gent".
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235817
Skönt ändå att du är nöjd men fattar jag det rätt så var inte bilen du "bytade" till byggd ännu?
Jag gillar däremot 16" för komforten och priset på däcken.
Fattar inte varför 19" inte passar utan sportchassi då detta är lägre så skulle det inte ha betydelse annat än för utseendet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1235820
Montera Polestar-chassit, då får du också en go-cart :-)-)
Användarvisningsbild
av drawman
#1235879
@AndreasThn, ja tyvärr är de ju höga som hus med std-chassi.. :( Ska göra ett försök och slänga på 19"arna, flera säger att det ska fungera med däckdimension 235/35...
@Magnus-B, Ja verkligen, annars hade jag cancellerat ordern.. :wink: Du fattar helt rätt, bilen jag fick istället hade precis orderlagts av återförsäljaren någon/några dagar innan. Så när bilen kom upp i "min volvo" så stod det endast "orderlagd". Tydligen så är det fjäderbenstallriken som tar emot med 19" om man inte har sportchassie (eller kanske 235/35 profil..) enligt Volvo tekniker.
@fjohan82, det hade iofs varit något! Men blir löjligt när jag endast har 152hk i bilen.. :oops: Får köpa en roligare bil vid sidan av istället 8)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1235928
drawman skrev:@fjohan82, det hade iofs varit något! Men blir löjligt när jag endast har 152hk i bilen.. :oops: Får köpa en roligare bil vid sidan av istället 8)
Jag har ju det på en diesel... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235935
Av med emblemen så är det ingen som ser det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av drawman
#1235954
Magnus-B skrev:Av med emblemen så är det ingen som ser det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja i och för sig... :D

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]