Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
#1229846
Fick i brevlådan info från Volvo där de har en kampanj på t ex bakre stänkskydd, monterat och klart för 880 kr.

Min fråga, är de bakre stänkskydden lika stora/små som de som sitter fram som standard?

Någon som har bilder på hur de bakre ser ut monterat?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1229899
Kluster skrev:Fick i brevlådan info från Volvo där de har en kampanj på t ex bakre stänkskydd, monterat och klart för 880 kr.

Min fråga, är de bakre stänkskydden lika stora/små som de som sitter fram som standard?

Någon som har bilder på hur de bakre ser ut monterat?
Dom går lite längre ner.
Min uppfattning är att du sparar en hel del på kjolen bakom hjulet, dvs sten och annan skit som sprutar upp under körning fångas av skyddet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1229911
Här kan du nog se hur stänkskydden ser ut baktill.
Det sparar klarlacken rejält med stänkskydd,min V70 hade inga när jag köpte den vid 4500mil och den såg inte kul ut så det monterades direkt.
Bilagor
stänkskydd.jpg
stänkskydd.jpg (59.78 KiB) Visad 511 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1229916
Framförallt så kan man ju montera dessa på 10 min själv, har gjort det på två bilar nu och det är verkligen lätt. Så köp de gärna av de men spara den monteringskostnaden till någon annan kul del tycker jag då de endast kostar en 350kr bak när jag köpte iaf ;)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1229923
Hittade en bild på min bil i plattan som jag zoomade in.
Lite mörkt kanske...
Screenshot_20180201-161622.jpg
Screenshot_20180201-161622.jpg (348.9 KiB) Visad 497 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1229965
Perra83 skrev:Trött ja blir på detta forum som sägar att alla bildfiler är ogiltiga. På .jpg .png

Men i alla fall. Stänklappar bak sparar en del på lacken JA.
Ja oredigerat fungerar aldrig, oavsett om man tar bilder med systemkameran eller mobilen.
Har en app i plattan som heter Minska bilder, riktigt simpel men nödvändig för att få in de bilder jag vill visa.
Funderar på att lägga in den i mobilen också.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]