Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1229999
Ted68 skrev:Som sagt, mycket enkelt att byta själv. Bak är extra lätt att byta
Original kostar mindre än 500 kr tror jag.
Har man ett mindre spärrhandtag och så man kan fästa ett torxbits går det på nolltid. Som detta Vovlos monteringsmanual säger ju annars att man ska ta bort bakhjulen vilket jag inte ens tror en mekaniker verkligen gör. Själv satte jag troxbitset i en skiftnyckel, gång bra men är lite knepigare än spännhandtag så klart.

355:- tar Bilia för stänkskydden så verkstaden enl. ts tar alltså 525:- för arbetet att sätta dit dem
av Kluster
#1230065
Oj, vilken respons, så blir det när man är föräldraledig - tiden går och jag hinner inte kolla av forumet :D Tack för alla svar och bilder! :-)-)

Bilderna visar det jag anade, att det kommer se bra ut! Det lutar åt att köpa paret direkt av Volvo och utföra monteringen själv, såg ju inte alltför avancerat ut.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1230258
drbrain skrev:Volvo har vett att ta betalt för monteringen iaf!

Jag köpte fram+bak till min XC70 för typ 340spänn på kampanj...monterat och klart vill Volvo har 1520kr på kampanj.
Alltså 1200 för 5-10min jobb, det är hyffsad timpenning..
Värt att tänka på är att en 10 min är aktiv tid som de skruvar dit stänkskydden. Sen tillkommer så klart att någon ska ta emot ordern samt bilen, mekanikern ska hämta delarna, bilen ska köras in och ut samt att de ska ta betalt samt stå med dyra lokaler. Men det är likväl ett j-a högt prispåslag.

Över lag tycker jag att Volvo ÅF är för dyra över lag så letar gärna oem på annat håll tyvärr, synd på ett sätt men någonstans har man ju ett tak
av Kluster
#1233592
Nu var detta fixat!

Tog ca 15 min att montera detta, enklare än vad jag trodde :)
Användarvisningsbild
av smygaren
#1233615
Det ser ju bra ut!
Hur ser de ut som sitter fram.
Verkar som om from 2015 så är de mycket mindre?

Det säljs ju även stänkskärmar på tex ebay och de ser större ut och ska passa tex XC60 2014-2017 kunde vara värt att prova!!
av Kluster
#1233796
smygaren skrev:Det ser ju bra ut!
Hur ser de ut som sitter fram.
Verkar som om from 2015 så är de mycket mindre?

Det säljs ju även stänkskärmar på tex ebay och de ser större ut och ska passa tex XC60 2014-2017 kunde vara värt att prova!!
Fr o m MY15 är verkar de vara mindre, som standard sitter det ett par stänkskydd som egentligen inte kan kallas för ett par stänkskydd då de är väldigt små...
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]