Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elpapo
#1229728
Individuellt såklart, men kan man jämföra v60 cc med xc70 standard (ej sport) alt v70 standard gällande fjädringskomfort och buller? Jag är ute efter mjukheten i fjädrarna och tystnaden i kupen. 18" känns extremt, kan man få 16"? Eller duger 17"?

Ska försöka få till en provkörning till helgen, men tänkte höra med er om ni jämfört eller testat?

Googlat biltester och där nämner de mjukhet, men jämfört med vad?

Tex xc60 std på 17" är något för stum för mig. XC60 R sport och xc70 sport får jag dessvärre ont i ryggen av.

v70 -10 std 16" åker jag idag. :-)-)
av Mccartney
#1229792
Jag beställt en v60cc, kört både v70, xc70 och v60. Hittils har xc70 känts som den mest gedigna bilen. Men v60 kändes roligaste köra men då var där en T6a i den. Har kört en hel del hyrbilar senaste året. Och när jag åkte upp och provkörde v60cc så åkte jag dit i en bmw 320 xdrive. Volvon kändes som rena pansarbilen en imponerande känsla:) har kollat mycket youtube klipp och den får i stort sätt bara bra betyg. Jag ska pendla med bilen på motorväg och det känns som en perfekt bil för dens sortens pendling:) provkör o se vad du tycker?
av elpapo
#1230660
Jag for runt till Volvo firmor i mitt län men ingen v60 cc för provkörning. :(

Provsatt en och den kändes riktigt trevlig! Men jag vill gärna provköra en innan ev köp.

"Alla" skribenter verkar eniga om att bilen går tyst, det är bra. Men angående fjädringskomforten säger de olika, "mjuk och komfortabel långt ifrån sport" till "härligt tight chassi, inte helt olikt vanliga v60". Jag pratade med en säljare som menar att det är hämtade delar från xc70 och att den är lika mjuk. På forumet här läser jag likt xc70 sport som jag personligen inte gillade, för stum.

Så... en fin offert i handen men ingen bil att provköra är dilemmat nu. Enligt säljaren och dennes chef var det sista dagen idag för kampanjen. Imorgon är bilen 60 000kr dyrare sades det.

Jag backar alltid i en affär om jag blir pressad, så nu återstår det att se om det stämmer ang priset.

Jag återkommer, när får du din bil?
Användarvisningsbild
av Dogfight
#1230974
Om du får möjlighet så välj max 17" hjul. beställde en summum o då var det automatiskt 18" hjul vilka bullrar o drar en del mer bränsle än beräknat. Jag fick en av de sista T5 som såldes i sverige innan den blev classic. ligger på 0.7-0.85 så drar mer bränsle än min gamla v70 T4 -13 som jag hade innan. den låg på 0.63-0.70. V60 cc t5 hade lägre beräknad förbrukning än min v70 hade men verkligheten e nått helt annat.

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]