Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1227931
Hej!

Vi har beställt en tjänstebil pga bra pris samt att vi behöver ens större bil. Därför ska vi sälja våran underbara xc60 d4 awd summum -17. Här kommer specen:

Lastpaket:

- Bärkassehållare i lastutrymmet.
- Baklucka, elmanövrerad.
- Tonade rutor.
- Akustikrutor.

Klimatpaket med VOC:

- Rattvärme.
- Baksätesvärme.
- Volvo on Call med Wi-Fi Hotspot.
- Programmerbar bränslevärmare.

Teknikpaket Pro:

- Panoramatak elmanövrerat.
- Parkeringssensor, fram & bak.
- Navigation.
- Parkeringskamera, bak.

Intellisafe Pro:

- Intellisafe Assist
- Adaptiv farthållare ACC (Adaptive Cruise Control)
- Avståndskontroll (Distance Alert)
- Kollisionsvarnare med full autobroms
- Pedestrian/Cyclist Detection Driver Alert System
- Aktivt helljus, gen II med extra Cornering lights
- Driver Alert Control
- Lane departure Warning
- Trafikskyltsinformation
- Forward Collision Warning

Intellisafe Surround:
- BLIS - Blind Spot information System, radarbaserad

Utöver detta har bilen följande tillval:
- Automat
- Volvo original 20" fälgar Avior.
- Volvo original 20" fälgar Talitha glossy black med dubbade Nokian Hakka r8 SUV däck)
- Sportstolar läder samt Mörkgrå tak G361
- Dekorinlägg Linear Walnut
- Osmium grå metallic 714
- Servo progressiv (Gör ratten mjukare vid låga hastigheter och styvare när man kör snabbare, kommer även med tre inställningsmöjligheter)
- Elmanövrerad förarstol m. minne.
- Keyless Entry & Start
- Innerbackspegel, automatiskt avbl
- Gummimattor
m.m

Bilen har gått 1000mil. Jag har fått ett erbjudande på 350.0000kr. Jag tänkte höra om ni tycker att det är ett bra pris att sälja bilen för? Tack!
#1227939
Håller med Derank, den ser ut att ha kostat lite drygt 400 så 350 låter väl rimligt att få... räcker ju att rulla ut ur hallen för att tappa 50kkr..
#1227941
grålle1 skrev:Håller med Derank, den ser ut att ha kostat lite drygt 400 så 350 låter väl rimligt att få... räcker ju att rulla ut ur hallen för att tappa 50kkr..
Hej! Den är köpt via volvoanställd. Priset utan rabatten var 485.000kr och räknar jag givetvis inte med att automat och awd ingick i en classic kampanj. Jag köpte den för 380.000kr.
#1227943
Ta budet och spring
#1227944
Geoham skrev:
grålle1 skrev:Håller med Derank, den ser ut att ha kostat lite drygt 400 så 350 låter väl rimligt att få... räcker ju att rulla ut ur hallen för att tappa 50kkr..
Hej! Den är köpt via volvoanställd. Priset utan rabatten var 485.000kr och räknar jag givetvis inte med att automat och awd ingick i en classic kampanj. Jag köpte den för 380.000kr.
Ja, jag räknade med vad en ”icke Volvoanställd” hade fått ge.. som sagt AWD, automat, klimatpaket och vinterdäck ingick ju i kampanj, intellisafe ingick i Classic summum o.s.v... och en del andra rabatter gick ju att få, så lite drygt 400 var nog ”rätt marknadspris då” (jag kollade för övrigt själv och tänkte köpa genom Volvoanställd, men eftersom det ”bara” skiljde ca 15-20kkr för mig mot den offert jag fick så tyckte jag det var bättre att slippa det omaket... ) men åter till frågan, låter som bra värdeminskning i mina öron och skulle känna mig riktigt nöjd med att bara ha tappat 30kkr :)
#1227947
Geoham skrev:
Derank skrev:Mycket handlar väl om vad du gav, och det vet ju inet vi, men jag hade då tagit 350 direkt
Jag gav 380 för bilen 9månader och sedan.
Ta pengarna och spring som sagt, inget att ens fundera på.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]