Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LarsPersson
#1226378
Hej! Har funderingar på en ny V60 och är sugen på att köra lite miljömässigt denna gången, även av ekonomiska skäl. Erfarenheter av laddhybrid eller Bi-fuel, är det något att satsa på?

Bi-Fuel motorn T5 producerar 254 hk så lär ju va lite tryck i den ändå?
av pularn
#1226626
Det beror väl lite på hur ditt körmönster är också. Om du dagligen kör avsevärt med än de 5 mil som hybriden går på el, så är kanske Bi-fuel bättre.

Men har du i huvudsak körsträckor under 50 km mellan laddmöjlighheter så skulle jag välja hybrid (nybliven hybridägare).
Användarvisningsbild
av joel80
#1226765
Håller med ovan.. Kör du så att du klarar det mesta av vardagskörningen på el så kör på en hybrid.
Den är riktigt rolig de gångerna man vill köra lite utmanande också. Riktigt bra tryck i när man väl behöver det. :)

Jag har både en V60 D5 TE samt en T4F.
Båda är trevliga bilar med bränslekostnaden på T4Fen är mer än det dubbla mot för på hybriden.. Och då kör jag rätt många långa resor (1-2 i veckan) mellan Gävle och Stockholm med hybriden.

Milkostnaden för hybriden är dock betydligt högre (p.g.a värdeminskning en) då den bara är 2 år gammal och T4Fen är från 2012. :)
Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser det […]