Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1227898
8-steg på CC
Se till o välj Pro-versionen, välinvesterade 10 lakan. (om du inte hatar skinn)
Ska dessutom följa med vinterhjul på Bilia (o klimatpaket)
av peos99
#1228417
Var in på Bilia och hörde om kampanjen men det visade sig att säljaren inte hade en aning om vad jag pratade om.
Jag fick berätta vart på hemsidan det stod och det var helt uppenbart att detta var något nytt för honom :( . När han sedan frågade om jag ville köpa vinterhjul till så försvann det lilla förtroende jag hade kvar för Bilia. Fria vinterhjul är ju också en kampanj Bilia har just nu vid köp av ny bil.
Det blev ingen bil, inte där i alla fall.
av peos99
#1232698
Då var det klart! :D
Efter mycket letande, funderande, testande, mer funderande så blev det till slut en V60 D4e automat med drygt 2000 mil på mätaren.
Färgen blev Luminous sand metallic vilket inte var en färg jag tittade på från början men sedan blev väldigt förtjust i, och utrustningsnivå Business advance.

Var länge inne på en V60 CC D3 vilka låg ungefär i samma prisklass men de exemplar jag tittade på kändes inte rätt av olika anledningar, repor, bucklor, fläckar osv. Det gällde även flera av de V60 jag tittade på, otroligt vad ett år gamla bilar kan se misskötta ut.

Exemplaret jag till slut hittade såg i alla fall fint ut och kändes bra vid provkörning. Priset var väl medel om man kollar på Wayke och jag fick vinterdäck med.
V70n bytte jag in till ett förmodligen alldeles för lågt pris men det var ju bekvämt. Kommer sakna den rymliga V70n lite tror jag men inte dess D2 motor som var rätt tråkig.
D4 med automat kommer bli fint för mig när jag pendlar till jobbet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1232700
Grattis till ett bra köp!
Glöm inte att visa en bild på bilen när du fått hem den :-)-)
av peos99
#1242509
Nu har jag kört min nya V60 ett tag och hunnit med en resa till fjällen, jobbpendling, och en resa till Göteborg.
Och jag måste säga att jag är otroligt nöjd med bilen. Kombinationen D4 och 8-stegad automat är helt fantastisk. Bränsle förbrukningen är nästan löjligt låg, 0,48 mätt på pump sist, då visserligen mycket landsväg men gången innan var det 0,52 vid pump med mitt normala körschema med mycket jobbpendling och väldigt blandad körning.
Den drar mindre än min gamla V70 D2 vilket känns jättebra. :D

Komforten är väldigt bra, den känns verkligen mer modern och liksom tightare än V70n. Svårt att förklara om man inte kört båda modellerna.
Ska jag klaga på något så är det start/stop funktionen som jag inte riktigt tycker funkar bra med automat. Den får man stänga av när det blir köer.

Och färgen, Luminous sand metallic är ju så jävla fin. :)
av intruder1400
#1242843
Du kommer bli helnöjd !
Byte själv från XC60 till V60in ! Trodde inte skulle bli så nöjd som jag vart !
Allt är roligare med V60in
Var själv inne på CC men hatar alla fula svarta plast bitar dom klistrat på
av jovani
#1243771
Grattis till ett bra val!
Har haft hyrbil nu i 1,5mån då jobb bilen krockades och har fått byta mellan 4 olika, V60cc D4 och V60 D4 VEA.
Om man ser till vad CC bilarna drar i extra soppa varje vecka så måste man ha något fel på räknekunskaperna om ägarkostnader då man väljer denna bil... :-/

Har en CC på utsidan nu med två sträck kvar på indikatorn... 52mil so-far har jag kört.. MJUKT skal sägas.. de betyder 0.88L/mil DIESEL!
V60 d4an men automaten gick 90mil innan lampan tändes och snittade 0,58L/mil!

DETTA är en stor utgift per år för ägaren som väljer mellan std/cc bilarna!
Sen om extra plast och markfrigång är det viktigaste, fine, go for it, men personligen så är CC-bilarna helt ointressanta.
av Mccartney
#1243775
Var det D4 awd på CC? Jag väntar på min CC. Har inte köpt den för att den ska var så himla snål utan för komforten.

Vad är det för däckstorlek? Är det motorväg, landsväg eller stadstrafik du kört?
av jovani
#1243903
Har själv en V60 T3 2016 privat, så någon skillnad i komfort mellan Hertz v60cc bilen å min egna förutom det högre motorljudet från dieseln och de breda 235/xx/18 sommardäcken kan jag inte påstå att det finns.
Vill nog nästan påstå att det är mer komfort (tysthet) i T3an med 205/60/16 däcken än CCn.

Kör 45mil/veckan runt om i Stockholm/mälardalen som servicetekniker i jobbet, motorväg, landsväg, kökörning.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]