- fre 19 jan 2018, 10:45
#1226643
Med standardschassi tycker jag dock att den är lite hoppig ibland,den gör sig säkert ännu bättre med sportchassi/Polestar-parts.
V40CC skrev:Har kört en V60 D3 Momentum Cross Country och direkt efteråt kört förvisso en V60 T3 kinetic. Men bortsett från motorer så tycker jag att V60 sitter mycket bättre på vägen än en Cross country. Den är lägre så den känns mycket tightare och bättre vägkänsla. Cross countryn tycker jag svajar runt och känns mer som en båt. Men man sitter högre och det är absolut en stor fördel, riktigt skönt på ett sätt.D4 accelererar fint även om man gasar vid 200 km/h, den växlar bara ner en pinne. Ligga i 220-240 på mätaren är inte ansträngande, det känns inte som att man åker diesel...
D3 fungerar väl ganska bra i mellanregistret medans D4 är likvärdig där men snabbare vid högre farter, känns som om att D3 dör lite efter 110 km/h.
Med standardschassi tycker jag dock att den är lite hoppig ibland,den gör sig säkert ännu bättre med sportchassi/Polestar-parts.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...