Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226643
V40CC skrev:Har kört en V60 D3 Momentum Cross Country och direkt efteråt kört förvisso en V60 T3 kinetic. Men bortsett från motorer så tycker jag att V60 sitter mycket bättre på vägen än en Cross country. Den är lägre så den känns mycket tightare och bättre vägkänsla. Cross countryn tycker jag svajar runt och känns mer som en båt. Men man sitter högre och det är absolut en stor fördel, riktigt skönt på ett sätt.

D3 fungerar väl ganska bra i mellanregistret medans D4 är likvärdig där men snabbare vid högre farter, känns som om att D3 dör lite efter 110 km/h.
D4 accelererar fint även om man gasar vid 200 km/h, den växlar bara ner en pinne. Ligga i 220-240 på mätaren är inte ansträngande, det känns inte som att man åker diesel...
Med standardschassi tycker jag dock att den är lite hoppig ibland,den gör sig säkert ännu bättre med sportchassi/Polestar-parts.
av peos99
#1227885
Blev inget av med dessa två bilar. V60n hade för skum historik och V60 CC tyckte jag var för dyr jämfört med en ny classic som finns på kampanj nu.
Bilia har V60 CC D3 classic plus automat för 289.000 kr inkl vinterdäck. Tycker den verkar ha det jag behöver i en bil vad gäller utrustning.

Hur är D3 i kombination med den 6-stegade automatlådan som det verkar handla om här?
Borde väl vara en ok kombination.
av peos99
#1227894
Eller är det den 8-stegade lådan......?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1227898
8-steg på CC
Se till o välj Pro-versionen, välinvesterade 10 lakan. (om du inte hatar skinn)
Ska dessutom följa med vinterhjul på Bilia (o klimatpaket)
av peos99
#1228417
Var in på Bilia och hörde om kampanjen men det visade sig att säljaren inte hade en aning om vad jag pratade om.
Jag fick berätta vart på hemsidan det stod och det var helt uppenbart att detta var något nytt för honom :( . När han sedan frågade om jag ville köpa vinterhjul till så försvann det lilla förtroende jag hade kvar för Bilia. Fria vinterhjul är ju också en kampanj Bilia har just nu vid köp av ny bil.
Det blev ingen bil, inte där i alla fall.
av peos99
#1232698
Då var det klart! :D
Efter mycket letande, funderande, testande, mer funderande så blev det till slut en V60 D4e automat med drygt 2000 mil på mätaren.
Färgen blev Luminous sand metallic vilket inte var en färg jag tittade på från början men sedan blev väldigt förtjust i, och utrustningsnivå Business advance.

Var länge inne på en V60 CC D3 vilka låg ungefär i samma prisklass men de exemplar jag tittade på kändes inte rätt av olika anledningar, repor, bucklor, fläckar osv. Det gällde även flera av de V60 jag tittade på, otroligt vad ett år gamla bilar kan se misskötta ut.

Exemplaret jag till slut hittade såg i alla fall fint ut och kändes bra vid provkörning. Priset var väl medel om man kollar på Wayke och jag fick vinterdäck med.
V70n bytte jag in till ett förmodligen alldeles för lågt pris men det var ju bekvämt. Kommer sakna den rymliga V70n lite tror jag men inte dess D2 motor som var rätt tråkig.
D4 med automat kommer bli fint för mig när jag pendlar till jobbet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1232700
Grattis till ett bra köp!
Glöm inte att visa en bild på bilen när du fått hem den :-)-)

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]