Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eldberg
#1226009
Telefonen är kopplad till bilen med Bluetooth. Det ringer och jag trycker på höger rullknapp. Sedan drar jag upp volymen (samma ratt som till radion) till max. Ändå låter det väldigt svagt, svårt att höra vad den uppringande säger.

Finns det något sätt att justera insignalen så att det går att få högre ljud?

Åke
V60 D4 / 2015
Användarvisningsbild
av svergie2
#1226028
Vad har du för telefon? Prova höj samtalsvolymen på telefonen under samtalet.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1226031
Har detta med, men bara ibland. Ska in på garantijobb och ladda in senaste mjukvaran för Bluetooth och ev patchar
så får vi se om det blir bättre.
Har även problem med att den i andra luren hör sig själv om jag lägger i backen och backar så pass att
backvarnarna går på. Hjälper sedan endast om man lägger på och ringer upp igen.

Har dock läst på forumet här att det ska finnas fix för detta...
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1226092
Wolfyswe skrev:Har detta med, men bara ibland. Ska in på garantijobb och ladda in senaste mjukvaran för Bluetooth och ev patchar
så får vi se om det blir bättre.
Har även problem med att den i andra luren hör sig själv om jag lägger i backen och backar så pass att
backvarnarna går på. Hjälper sedan endast om man lägger på och ringer upp igen.

Har dock läst på forumet här att det ska finnas fix för detta...
Ja, det är ett klassiskt problem på xc60. Har samma på min och likadant på en väns xc60.

Tyckte också att samtalsvolymen var ganska låg innan, men hämtade ut bilen från service i måndags och nu när jag tänker på det, så kommer jag på att jag tyckte ljudet var nästan för högt och sänkte ljudet, så det är kanske löst med uppdateringen under servicen.

Då har de kanske även löst ekot när man lägger i backen.. :)
Användarvisningsbild
av kristianmann
#1226212
Kan vare volymen på telefonen som är för låg. Hadde samme problem med min Iphone 6S och endast ibland, men efter at ha skruvat helt upp för telefonen under samtal har jag inte haft problemet. :D

Mvh,m
Kristian
Användarvisningsbild
av SagaPer
#1226260
Dette er ikke problem på min XC60 D4 R-Design 2017-modell. Bruker HTC 10 med Android 7.0 og vanlig tilkopling med blåtann. Bruker både Plantronics handsfree på hjemmekontor og tilkopling i bilen og det er ikke behov for å justere lydvolum hverken på telefon eller i bil ved bruk i bilen.
av lobbysleeper
#1226442
jag har liknande problem på min xc60 -17.
både samtal och musikuppspelning resulterar i väldigt lågt ljud, så jag kan inte använda blåtand. (olika iphones och ios versioner)
hoppas på uppgradering i och med servicen till våren, orkar inte ta tag i det före dess.
Användarvisningsbild
av Mauros
#1227326
Jag har haft detta problem, och kontaktade min Volvo tekniker.
Fick svar att det finns en ”uppdatering” gällande bluetoth
Hade bilen inne för 2 veckor sen, nu fungerar ljudet klockrent igen.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1227401
Mauros skrev:Jag har haft detta problem, och kontaktade min Volvo tekniker.
Fick svar att det finns en ”uppdatering” gällande bluetoth
Hade bilen inne för 2 veckor sen, nu fungerar ljudet klockrent igen.

Bra att höra. Vet du vilken uppdatering det var?
Användarvisningsbild
av skiffervag
#1229393
lobbysleeper skrev:jag har liknande problem på min xc60 -17.
både samtal och musikuppspelning resulterar i väldigt lågt ljud, så jag kan inte använda blåtand. (olika iphones och ios versioner)
hoppas på uppgradering i och med servicen till våren, orkar inte ta tag i det före dess.
Samma problem som ovan,men hade
inne bilen på första servicen i mitten på januari och en uppdatering
gjorde susen.Nu är ljudet normalt igen :P
Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]