Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225931
Jag var in och tittade på en bil idag och undrade om provkörning, men säljaren menade att ingen provkör bilarna idag utan man litar på den garanti som ges.
Jag tyckte det var lite snopet för man vill ju liksom få lite känsla för den bil man ska köpa, eller är det jag som är gammalmodig?
Det var på Upplands Motor och bilen var en V60 D4 aut. -16.
#1225938
Han ska ju inte sälja någon bil om han resonerar på det viset.
Håller med dig man vill ju känna på bilen ,kanske står mellan 2 olika motorer eller mellan s/v vilket gör olika upplevelser.
Sen är det lätt för honom att prata om garanti men när du upptäcker något på en begagnad bil som du känner är fel så kommer dom garanterat säga att så ska det vara ,bilen har ju ändå gått xxxxx mil.
#1225941
Jag kan visserligen förstå motståndet nu när det snöar också. Den står långt in med sommardäck och är fin recondad men nja jag kollar nog vidare.
#1225943
Vad sa han när du sa att du åndå ville provköra, vägrade han då eller ledsnade du så pass så du gick? ;) Är väl bara att gå till en annan säljare

Och vill man inte köpa en begagnad och provköra kan man ju lika gärna beställa en via bilauktion och få den hemlevererad
#1225944
Kan också förstå det om det snöar och den får ju inte köras med sommardäck men då får man ju säga som det är och om man vill prova så är ju ändå chansen att sälja bilen ganska stor så då ska den ut iallafall.
#1225950
Säger som tidigare talare. Köpa nytt, provköra den modell man funderar på. Begagnad den bilen man är spekulant på. Skulle inte köpa utan möjlighet till en skapligt rejäl provkörning. Sist jag jag köpte bil sa bilsäljaren att jag skulle ta en rejäl tur, både på landsväg och i trafik.
#1225965
Tror jag hade fått provköra om jag stått på mig, men det hade krävts vinterdäck idag så lite besvärligt var det.
Men han menade att de flesta inte provkörde vid bra väglag heller.
Kollade upp bilen och det var en av deras/Hertz egna hyrbilar som gått nästan 4000 mil och den vill man nog känna lite på innan tänker jag.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]