Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alex1234
#1225848
Hej!

Jag tänkte fara och kolla på denna bil: https://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_ ... ?ca=12&w=3

Så jag ställer frågan om det är några som skulle kunna bidra med kunskap kring vad som skulle kunna vara viktigt att kolla upp med bilen innan ett eventuellt köp?

Utrustningsmässigt är jag nöjd och jag ansåg de vara mycket bil för pengarna men är det något annat jag bör tänka på konkret inför ev köp? Kommer kolla sedvanliga saker som servicehistorik och generellt skick mm.



Tack på förhand
Mvh
Alex
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1225854
Som vanligt, se efter så allt fungerar, inkl värmaren eller om det heter tiduret. Hade nog klipp den själv om jag letat V60 idag ;)

Undrar vad Bilbolaget haft den till, köptes av de 2016-05-12 och den står som avställd sedan dess men har besiktigats 2017-12-08. Finns säkert en logisk förklaring men ingen jag vet på rak arm
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225859
Micce1980 skrev:Som vanligt, se efter så allt fungerar, inkl värmaren eller om det heter tiduret.
Enligt annonsen, har den inget tidur. :wink: Men för övrigt har den det mesta.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1225861
SvenB skrev:
Micce1980 skrev:Som vanligt, se efter så allt fungerar, inkl värmaren eller om det heter tiduret.
Enligt annonsen, har den inget tidur. :wink: Men för övrigt har den det mesta.
Ah ok, starta värmaren via VOC då :wink:

Ring och be dem hålla den nu, nu, nuuuu ;)

Sen kan du ju se om du kan få en uppsättning trevligare vilnterfälgar med :mrgreen:
av mattiasv60
#1225897
Mycket prat om VOC - vilket jag förstår. Underbar funktion.
Är det en Volvoåterförsäljare - se till att de hjälper dig igång med Volvo On Call innan du ger dig därifrån. Det tar inte lång tid när de fixar det. Samt kolla om det fortfarande är aktivt (då bilen verkar vara över 3 år)
Sen är det väl ingen jättesak - men längst ner i annonsen står det fjärrstart. Jag är osäker på om D4AWD verkligen har det..?
Sen borde dom väl åtminstone kunna bjussa på en tvätt av vinterdäcken... :wink:
/M
av alex1234
#1226093
Har en fråga om service som precis dykt upp. Bilen är servad enligt Volvos databas på: 3049mil / 2015-05-28 och på 6449mil 2015-12-16.

Enligt serviceplan skulle de gjorts service 2017-02-23 och nu 2018-02-23. Firman säger att de gjorts en service 2016 men den syns inte i Volvos system. Kan ju iof vara gjord på en annan verkstad som inte har tillgång till systemen.

Men firman skall serva bilen innan ev köp, om de gör de som skulle gjorts 2017 och nu för 2018 är det ok då ?

Bilen har i dagsläget gått strax över 8000 mil.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1226100
Står det nåt i serviceboken?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!