Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kim94swe
#1225108
Tjenare köpte nyss en v60 d2 2013. fungerade skitbra i 3 h sen så varnade bilen för bromsar och alla lampor tändes det går inte att låsa bilen eller t.ex höja volym på stereo. bilen går hur bra som helst maskinellt och bromsarna funkar utmärkt.. vad kan det va ?

Kan ej nå säljaren förräns imorgon (bilfirma)

Så undrar om ni kan veta vad det är mvh kim
Användarvisningsbild
av svergie2
#1225110
Lägg av minuspolen I 10 minuter och se om det hjälper och kontakta bilfirma imorgon. Du har 6 månaders Reklamationsrätt med bevisbörda på säljaren. Med andra ord; lämna in nyckeln och säg "Lös det". :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av kim94swe
#1225112
svergie2 skrev:Lägg av minuspolen I 10 minuter och se om det hjälper och kontakta bilfirma imorgon. Du har 6 månaders Reklamationsrätt med bevisbörda på säljaren. Med andra ord; lämna in nyckeln och säg "Lös det". :)

Testat det redan och det hjälpte ej :/ så jävla surt min första riktigt "nya" bil o de första som händer är detta :(


Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1225116
kim94swe skrev:Tjenare köpte nyss en v60 d2 2013. fungerade skitbra i 3 h sen så varnade bilen för bromsar och alla lampor tändes det går inte att låsa bilen eller t.ex höja volym på stereo. bilen går hur bra som helst maskinellt och bromsarna funkar utmärkt.. vad kan det va ?

Kan ej nå säljaren förräns imorgon (bilfirma)

Så undrar om ni kan veta vad det är mvh kim
Låter som batteriet. Troligtvis har bränslevärmaren slitit ut det om det aldrig är bytt.
Bilfirman får lösa detta åt dig.
Användarvisningsbild
av Dex
#1225121
fjohan82 skrev:
kim94swe skrev:Tjenare köpte nyss en v60 d2 2013. fungerade skitbra i 3 h sen så varnade bilen för bromsar och alla lampor tändes det går inte att låsa bilen eller t.ex höja volym på stereo. bilen går hur bra som helst maskinellt och bromsarna funkar utmärkt.. vad kan det va ?

Kan ej nå säljaren förräns imorgon (bilfirma)

Så undrar om ni kan veta vad det är mvh kim
Låter som batteriet. Troligtvis har bränslevärmaren slitit ut det om det aldrig är bytt.
Bilfirman får lösa detta åt dig.
Tycker också det låter som batteriet har för låg spänning.
Men det kan också vara generatorn som inte laddar ordentligt.
Ska vara minst 14.3 Volt när motorn är igång.
av kim94swe
#1225126
Dex skrev:
fjohan82 skrev:
kim94swe skrev:Tjenare köpte nyss en v60 d2 2013. fungerade skitbra i 3 h sen så varnade bilen för bromsar och alla lampor tändes det går inte att låsa bilen eller t.ex höja volym på stereo. bilen går hur bra som helst maskinellt och bromsarna funkar utmärkt.. vad kan det va ?

Kan ej nå säljaren förräns imorgon (bilfirma)

Så undrar om ni kan veta vad det är mvh kim
Låter som batteriet. Troligtvis har bränslevärmaren slitit ut det om det aldrig är bytt.
Bilfirman får lösa detta åt dig.
Tycker också det låter som batteriet har för låg spänning.
Men det kan också vara generatorn som inte laddar ordentligt.
Ska vara minst 14.3 Volt när motorn är igång.


Generatorn laddade 15.1v så den laddar ju iaff. batteriet visad 12.nånting när den va avstängd.
Men säljaren kontaktade mig nyss och bad så hemskt mycket om ursäkt för problemen med bilen och sa att han antingen kunde hämta den imorgon med deras transport bil o lämna till deras verkstad eller om jag tog den till närmaste verkstad själv :) och att dom självklart står för allt.
av kim94swe
#1225143
volvofantast skrev:Det låter som en seriös firma, så ska det vara
Japp väldigt trevliga och hjälpsamma :) Dunhoff Bil i brunna (kungsängen)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1225146
kim94swe skrev:
volvofantast skrev:Det låter som en seriös firma, så ska det vara
Japp väldigt trevliga och hjälpsamma :) Dunhoff Bil i brunna (kungsängen)
Härligt! Har du start stop kan du gå in i menyn i My Car och kolla ifall den gnäller rpå elsystemet :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]