Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1224804
Någon mer än jag som fått små "tryckmärke" i ryggstödet efter att det varit fällt?
Verkar som att bälteslåsen i sittdynan trycker kraftigt mot den fällda ryggen.
Efter jag hämtat bilen med lastade sommarhjul bak så var det rejält intryckt och när det 2 märke som inte går bort.
#1224816
Inte i min, dock V60.
Behandlar lädret regelbundet, vet inte om det kan ha någon inverkan på tryckmärken...
#1224857
Det var ju rejält insjunkit där det legat och tryckt men det verkar ha gett med sig dock är det ett märke kvar som är lite skarpare veck men det kanske ger sig i sommarvärmen och efter lite smörjning.
Har inte hunnit behandla ännu men annars blir det ca 4-5 ggr/år
#1225725
Såg nu när jag gämförde på bygg volvo att baksätena skiljer sig mellan s & v 60.
Nedre bilden är då S60 och jag förstår inte varför man valt att låta bälteslåsen sticka upp sådär.
Har smort lädret och det verkar som det mjuknat lite och skrynklorna gett med sig men man vågar ju inte fälla säten igen.
Bilagor
v60 bak.JPG
v60 bak.JPG (13.75 KiB) Visad 1533 gånger
s60 bak.JPG
s60 bak.JPG (14.42 KiB) Visad 1533 gånger
#1225731
Bra ide ,kan ju ha något i den stilen liggandes i bilen.
#1225825
Man har nog struntat i att göra bälteslåsen kortare utan kör med samma på s och v vilket medför att det lägre sätet i s får bälteslåsen högre upp.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Köpråd

JA du , en hybrid eller el skulle gått bort […]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Så här kopplade vi kablarna. Sedan star[…]

Bakaxel äldre Duett

Glömde till lägga att vi är ifr&ari[…]