Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1224641
Idag under en längre tur på cirka 28mil med min xc60 -13 öppnades främre passagerardörren 2 gånger.
Jag förstod att den va öppen då belysningen i innertaket tändes och då det stod i instrumentbrädan.
Som tur va jag ensam i bilen och kunde fort luta mig över och stänga dörren.

Är det fler som råkat ut för detta och finns det någon som har tips om vad det är som kan vara fel på bilen?

Bilen har ingen garanti kvar så jag antar att jag inte kommer få någon hjälp av Volvo...känns sådär roligt på en bil som är några år gammal och kostade nästan 200 000kr.
#1225343
LazerHawke skrev:har man vart och ryckt i dörren när den vart frusen så kan detta ske att den släpper under färd när det tinat upp det har jag varit med om iaf

Hänt mer än en gång, just som du säger, man rycker i dörren, den har fryst fast och efter ett tag släpper det, dörren åker dok inte upp, den fastnar ju i första läget
#1225378
Derank skrev:
LazerHawke skrev:har man vart och ryckt i dörren när den vart frusen så kan detta ske att den släpper under färd när det tinat upp det har jag varit med om iaf

Hänt mer än en gång, just som du säger, man rycker i dörren, den har fryst fast och efter ett tag släpper det, dörren åker dok inte upp, den fastnar ju i första läget
precis samt att den varnar för öppen dörr och vilken det är :)
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]