Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Menriksson
#1224607
Jag har problem med Pro Logic II surround funktionen på min S60 -15. Ställer jag upp PL2 Surround på max så ställs den tillbaks på 50% när jag startar om bilen. Det måste väl gå att permanent spara PL2 inställningen eller är det meningen att man ska gå in och ställa upp den efter varje omstart?

För övrigt, riktigt dåligt ljud i dessa för att vara stora premium ljudpaketet. Prologic 7 som jag hade i BMW 335 -07 var helt fantastiskt jämfört med ljudet i volvon. Någon som känner lika dant och gjort något åt för att förbättra ljudet?
Användarvisningsbild
av Derank
#1224611
PS är riktigt dårligt i alla Volvo efter 2011 då dynaudio försvann, med det sista du ska gör är att köra med Prologic påslaget,

J
#1224612
Derank skrev:PS är riktigt dårligt i alla Volvo efter 2011 då dynaudio försvann, med det sista du ska gör är att köra med Prologic påslaget,

J
Förstår att alla har olika åsikter kring olika ljudfunktioner, har läst lite att PL bör stängas av för bättre ljudkvalitet, jag tycker dock det blir väldigt tråkig rymd utan denna funktion. Det liksom känns som ljudet bara kommer från den närmaste högtalaren. I BMW:n hörde man verkligen hur hela bilen fylldes upp av ljud, det saknas verkligen i Volvon.

Men inte bör PL ställa tillbaks sig efter varje gång man startat bilen?
#1224672
Jag tycker att denna ljudanläggning gör sig bäst med webradio. Jag har lagt in ett gäng kanaler, allt från SR till musikkanaler. Tycker att upplevelsen blir en helt annan än om man lyssnar på "vanlig" radio eller Spotify via mobilen, då känns anläggningen ljusår sämre, med klent och tunt ljud.
#1224682
fjohan82 skrev:Jag tycker att denna ljudanläggning gör sig bäst med webradio. Jag har lagt in ett gäng kanaler, allt från SR till musikkanaler. Tycker att upplevelsen blir en helt annan än om man lyssnar på "vanlig" radio eller Spotify via mobilen, då känns anläggningen ljusår sämre, med klent och tunt ljud.
Menar du då webradio via bilens appar?
#1224742
Menriksson skrev:
fjohan82 skrev:Jag tycker att denna ljudanläggning gör sig bäst med webradio. Jag har lagt in ett gäng kanaler, allt från SR till musikkanaler. Tycker att upplevelsen blir en helt annan än om man lyssnar på "vanlig" radio eller Spotify via mobilen, då känns anläggningen ljusår sämre, med klent och tunt ljud.
Menar du då webradio via bilens appar?
Precis, stor skillnad i ljudupplevelse mot motsvarande kanal på den "vanliga" radion.
Jag kör detta ibland, men det släpar lite mot IRL i den vanliga sändningen.
#1224759
fjohan82 skrev:
Menriksson skrev:
fjohan82 skrev:Jag tycker att denna ljudanläggning gör sig bäst med webradio. Jag har lagt in ett gäng kanaler, allt från SR till musikkanaler. Tycker att upplevelsen blir en helt annan än om man lyssnar på "vanlig" radio eller Spotify via mobilen, då känns anläggningen ljusår sämre, med klent och tunt ljud.
Menar du då webradio via bilens appar?
Precis, stor skillnad i ljudupplevelse mot motsvarande kanal på den "vanliga" radion.
Jag kör detta ibland, men det släpar lite mot IRL i den vanliga sändningen.
Alright jag får prova detta och se om det blir någon ändring i ljudkvalitén. Apparna i sensus är dock väldigt sega och lite krångliga att använda så känns inte som något bra alternativ till t.ex Spotify via mobilen.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]