Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZekeVargen
#1224233
Hej

Är ny på Volvo då jag haft Passat innan.
Har nu bytt jobb och ska beställa en ny firmabil och där finns V60 och V60 AWD som alternativ.
Har kollat på dessa hos Volvohandlaren och gillar inte det lilla bagageutrymmet då vi har 2 större hundar som måste få vettig plats + lite bagage.
Så jag var på väg att beställa en till Passat då bagaget är optimalt på den, men frågade bilansvarig på nya jobbet om det inte var
några nya modeller på väg in i urvalet. Han sa då att "nya V60 är på väg in under 2018, och den ska motsvara gamla V70 storleken".
Så jag undrar nu här bland alla Volvo freaks om det är en ny V60-2018 på väg, och om någon då har koll på om man gjort något åt bagageutymmet?
Jämförelsen med V70 lät ju lockande, men tvivlar på att det är hela sanningen.
Att googla V60 2018 är ju hopplöst att sortera alla svar och vad som är relevant.
Hoppas någon här har lite koll eller kan länka till rätt ställen som har denna information.

// Zeke
Användarvisningsbild
av grillchips
#1224234
Du vet ungefär lika mycket som vi andra om detta. Väldigt lite info finns tillgänglig och det mesta är rykten.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1224245
Tråkigt när jobbet väljer bil åt dig.
Jag hade köpt en Passat så hundarna får plats. Det är för mig viktigare.
av Lövet
#1224251
Det är väl iofs officiellt uttalat från Volvo att nästa V60 "blir större". Men hur mycket? Ingen utanför vet.

Om man får gissa kommer den nog inte bli Passat stor i bagaget eftersom Volvo slutat med raka bakluckor. Så även om den blir lika lång så kommer effektiva bagageutrymmet bli mindre.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1224450
För att inte tala om, en sån bil kanske du inte kan få förrän om ett år.
av Mccartney
#1224482
Det enda problemet med dagens nya Volvo bilar är att för dem med större hundar så finna nästintill ingen bil om man inte vill ha en suv.

Tider var det när 745/945 fanns den var perfekt. Har haft en xc70 med två schäfrar i och det var trångt redan i den. Lyckades får in en schäfer i V60in men två är helt omöjligt.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1224485
Mccartney skrev:Det enda problemet med dagens nya Volvo bilar är att för dem med större hundar så finna nästintill ingen bil om man inte vill ha en suv.

Tider var det när 745/945 fanns den var perfekt. Har haft en xc70 med två schäfrar i och det var trångt redan i den. Lyckades får in en schäfer i V60in men två är helt omöjligt.
Då är en SUV perfekt eftersom dom är lite högre i bagaget så stora sittande hundar får plats.
av Mccartney
#1224486
Perra83 skrev:
Mccartney skrev:Det enda problemet med dagens nya Volvo bilar är att för dem med större hundar så finna nästintill ingen bil om man inte vill ha en suv.

Tider var det när 745/945 fanns den var perfekt. Har haft en xc70 med två schäfrar i och det var trångt redan i den. Lyckades får in en schäfer i V60in men två är helt omöjligt.
Då är en SUV perfekt eftersom dom är lite högre i bagaget så stora sittande hundar får plats.
Blir högre för Hunden att hoppa när det kommer till Suv....men idag finns det väldigt fina ramper som man kan köpa:)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]