Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1221678
Sitter och funderar lite på krom.
Gillar egentligen inte för mycket krom men kommer montera kromlisterna under drl ljusen.
Under sidorutorna hade jag en tanke att byta listerna mot dem med kromlist likt vissa xc60 har.(se bild nedan)
Ett alternativ är att montera svarta spegelkåpor och låta sidolisterna vara svarta.
Lite sugen på bakre diffusern också.
Diffusern kanske inte gör sig med min färg (luminous sand) som med rött?
Vad tycker ni? kom gärna med lite åsikter och bilder om det finns

Alt 1
Krom vid drl + svarta spegelkåpor + svarta skraplister + bakre diffusern

Alt 2
Krom vid drl + orginalfärgade spegelkåpor + kromade skraplister
Bilagor
bild.jpg
bild.jpg (775.44 KiB) Visad 626 gånger
xc ruta.JPG
xc ruta.JPG (11.96 KiB) Visad 2785 gånger
s60 diffuser.JPG
s60 diffuser.JPG (23.47 KiB) Visad 620 gånger
#1221704
Jag är inte så förtjust i krom faktiskt men bakre diffuser hade inte suttit fel. svarta listerna(borde vara kvar), montera svarta backspeglarkåpor om du vill matcha listerna runt dörrarna.

(speciellt på en Classic t3 går ju inte att få R-design-looken) så kan det vara roligt att vara smått unik

Då jag har v70 MY11 summum/inscription med electric silver så försvinner kromen vid dörrlisten, inte lika "synlig" om vi säger så. men vi alla har olika smak :P
#1221728
Då är vi iallafall 2 som inte är överförtjusta i kromet.
Diffusern är väl i typ borstat rostfritt om jag är rätt informerad.
Är inte ute efter R-design look men gillar att göra någon liten förändring.
Tycker orginalfronten är lite väl svart utan kromlisten.
Då tänker jag ,krom fram (trots mitt ogillande) ,svarta backspegelkåpor ihop med listerna och diffusern bak.
#1221737
Magnus-B skrev:Då är vi iallafall 2 som inte är överförtjusta i kromet.
Diffusern är väl i typ borstat rostfritt om jag är rätt informerad.
Är inte ute efter R-design look men gillar att göra någon liten förändring.
Tycker orginalfronten är lite väl svart utan kromlisten.
Då tänker jag ,krom fram (trots mitt ogillande) ,svarta backspegelkåpor och diffusern bak.
Jo, jag förstår exakt vad du menar när det gäller fronten, när man kollar på classic dieslarna, så har dom en krom under DRL, vilket gör att fronten ser mycket snyggare ut än utan,(som jag inte förstår varför T3 inte fick, (tycker det är rätt standard; vare sig vilket paket man än valde på dieslarna)

Tycker bakre-diffusern är riktigt snygg.. hade velat sätta dit en sådant på en v70, men efter att se andra som gjort projekt och dylikt med både fram och bak, var mycket jobb(att man har ett garage/verkstad med respektive material,tid,verktyg - hade jag möjligtvis kanske gjort).

Men som du säger en liten förändring på en bil kan diffa så mycket från andras bilar(som är vanligare)
#1221754
Har nog sett diffusern på en ombyggd röd v70 om jag minns rätt så var det snyggt.
Tror att classic var gjorda så att man skulle välja diesel om man ville ha kromlister ,instegsbelysning,mugghållarbelysning,genomlyst krom och lysdioden i taket vilka man fick vid val av momentum och uppåt.
#1223207
Jag avskyr verkligen kromlisterna och silverdetaljerna som Volvo envisas med på R-Design. Jag folierade listerna på min samt folierade den silvriga platsen på diffusorn samt bytte till svarta kåpor istället. Har skaffat Polestar intake och exahust kit så nu blir det en ny diffusor som är blanksvart

Bild
#1230826
Om man skulle vilja montera R-design grillen ,flyttar man bara över radarn innanför "plattan" i fronten då?
Är R-design emblemet löst så man kan plocka bort det utan större åverkan?
#1230925
Magnus-B skrev:Om man skulle vilja montera R-design grillen ,flyttar man bara över radarn innanför "plattan" i fronten då?
Är R-design emblemet löst så man kan plocka bort det utan större åverkan?
Grillen och radarn har inte kontakt, så bare at byta grillen utan at röre radarn.

R-Design emblemet är löst så det kan enkelt plockas bort.

Mvh,
Kristian

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]