Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225710
Din kommer se ut som min med skillnad på fälgarna. Du kommer bli nöjd.
Själv är det min första diesel och första 4-hjulsdrift. Efter över 1 års ägande så är det fortfarande roligt att köra bil.
När kommer den?
#1225716
Bjud på en bild från byggdinvolvo ,2 månader är lång tid även för oss.
Blir tjusigt med svart innertak.
#1225717
Mccartney skrev:Säljaren sa två månader ca. Vilka fälgar har du? Har du akustikrutor?
Jag har lastpaket tonade rutor och inga akustikrutor. Bilen går faktiskt tyst ändå fast jag har 19" Artio fälgar med 235X40 däck.
Bilen är tystare än jag trodde den skulle vara och känns inte stötig heller.
Bilagor
20170505_172255.jpg
20170505_172255.jpg (1.48 MiB) Visad 574 gånger
#1225722
CabBO skrev:
Mccartney skrev:Säljaren sa två månader ca. Vilka fälgar har du? Har du akustikrutor?
Jag har lastpaket tonade rutor och inga akustikrutor. Bilen går faktiskt tyst ändå fast jag har 19" Artio fälgar med 235X40 däck.
Bilen är tystare än jag trodde den skulle vara och känns inte stötig heller.
Den är riktigt snygg;)

Vad tycker du om motorn?:)
#1225730
Tack, jag är nöjd. Nu sitter 18" vinterfälgar på.
Jag har lärt mig hantera dieselljudet. Tänkte inte så mycket på det i början, utan det kom successivt Nu tänker jag inte på det. Bilen är stark och snabb och växlar fantastiskt fint. Nu har jag Polestar också som ger bättre respons i motorn.
#1226412
Smaksak, men personligen tycker jag solidsvart är snyggare då svart metallic ser ut som en dammig solidsvart... men som sagt en smaksak och många kommer hugga tillbaka på det uttalandet (sorry).
Lättare att "laga" typ stenskott och småskador så det inte syns på en solid också kanske?
Sen kommer nog en del säga att metallic lacken är tåligare för den är klarlackad och andra kommer att säga att det är ingen skillnad... jag har ingen aning. Jag har haft en solid svart V70N och en solid svart V60 och tyckte båda var grymt snygga, finns inget som glänser så snyggt och blir så blankt som en nytvättad solid svart bil... men heller inget som är nytvättat så kort tid... Aldrig mer svart bil sa jag efter V70N'n, men sen såg jag reklamen med V60 (den med svarta pantern i bagaget) och då var jag såld (den var iofs inte solidsvart i reklamen men dock)... men nu kör jag vit bil, och skulle jag valt metallic hade jag valt osmiumgrå som jag tycker är supersnygg (och säkert mer förlåtande än både vit, men framförallt svart). BTW, min V70N hade gått 18000mil när jag sålde den och den var spegelblank och fin i lacken, inga problem med V60'n heller, hade dock den kortare tid.
#1226952
Jag funderar på att lägga till PS stereon och värme i vindrutan och spolarmunstycken. Sedan låta verkstan sätta dit en batteriladdare.

Körde en BMW X1 2,0D Xdrive, körde med odubbade vinterdäck, Hancok däck. Bilen var en stor besvikelse tog jätte lång tid innan man fick ut någon värme i den och fyrhjuls driften var inte alls som Volvos awd. Ska bli skönt att få en varm och säker bil till nästa vinter:)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]