Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1224584
Dex skrev:
fjohan82 skrev:
Mccartney skrev:Vad är detta för någon? verka inte importerad.

Har det verkligen sålts T5 AWD i Sverige i Cross country?

https://www.bytbil.com/uppsala-lan/pers ... 9-11662841
Nej, det har dock kommit ut någon enstaka.
Antar att det är en provbil från Volvo.
De andra har gått riktigt snabbt, denna kommer säkert också hitta en köpare inom det snaraste.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DLR073
Verkar som Volvo sålt V60CC T5 245HK årsmodell 2016 och 2017.
Men bara FWD.
Titta här:
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... ifications
Kollade bilregistret där står den faktiskt som 4WD.(kanske är någon testbil i alla fall)
CC T5 AWD har väl sålts i bla USA.
FWD har mycket riktigt gått att beställa här hemma.
Denna AWD har dessutom den nya 8-stegade lådan och VEA-motorn.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1224608
V60 CC T5 AWD Säljs bland annat i Norge. Detta kan ju vara en provbil mm.
Kan vara en som hamnat i Sverige,

https://www.volvocars.com/no/buy/sales/ ... 1252583902

Hade detta alternativ funnits i Sverige hade det varit mitt självklara val. Nu blev det en V60 CC D4 AWD istället som också är fantastisk att köra och åka i.
av Mccartney
#1224692
Ringde på T5 idag. Inte så mycket utrustning. Hastighetsberonde servo och PS men inte mycker mer än det. Skatten är mindre än på en D4 men frågan är vad den ligger i förbrukning. Kommer att köra omkring 3000-3500 mil/år. Kommer istort sätt bara vara motorväg samt 100vägar.

Vad tror ni en T5 ligger i förbrukning?:)
Användarvisningsbild
av CabBO
#1224703
Mccartney skrev:Ringde på T5 idag. Inte så mycket utrustning. Hastighetsberonde servo och PS men inte mycker mer än det. Skatten är mindre än på en D4 men frågan är vad den ligger i förbrukning. Kommer att köra omkring 3000-3500 mil/år. Kommer istort sätt bara vara motorväg samt 100vägar.

Vad tror ni en T5 ligger i förbrukning?:)

Jag vet inte vad dagens T5:or ligger på, men min gamla 5 cylindriga T5:a jag hade i C70:n låg lätt på mellan 0,7-0,8 på motorväg eller jämn hastighet på vägar i 110-120. Enbart motorväg och 110-120 låg den t o m strax under 0,7 stundtals enligt bilens mätare. Dagen T5:or borde ju vara om inte snålare, så samma som min gamla T5:a.
#1225663
Då är en ny beställd. Blev en V60CC svart metallic, D4 AWD.

Alla paketen och valde sedan till Progressive servo, Taklucka, Skyddsgaller, Polestar Optimering vinterdäcken

Vad tycker ni om HP radion är den ok? PS radion har jag haft i en tidigare v60 och blev inte imponerad av.

Någonting mera ni tycker jag ska välja till?
#1225680
Grattis!
Plus eller Pro? Volvo on Call-paketet?
Lastpaket med akustik eller tonat? Jag hade valt akustik och lagt på film, då får man en lite tystare färd samtidigt som det blir svårare att slå in rutorna.
Jag hade lagt till 7000:- för att få 19" hjul och 2000:- för att även få de yttre speglarna avbländbara. Även Intellisafe för 5900:-.
Parkeringskameran är guld! Dock blir den igensatt när man kör på blöta vägar. Vill du vänta med den, lägg till förberedelsen för 500:-!
Glöm inte stänkskydd och hållare för solglasögonen! 8)
#1225686
fjohan82 skrev:Grattis!
Plus eller Pro? Volvo on Call-paketet?
Lastpaket med akustik eller tonat? Jag hade valt akustik och lagt på film, då får man en lite tystare färd samtidigt som det blir svårare att slå in rutorna.
Jag hade lagt till 7000:- för att få 19" hjul och 2000:- för att även få de yttre speglarna avbländbara. Även Intellisafe för 5900:-.
Parkeringskameran är guld! Dock blir den igensatt när man kör på blöta vägar. Vill du vänta med den, lägg till förberedelsen för 500:-!
Glöm inte stänkskydd och hållare för solglasögonen! 8)
Jag Valde Pro, Volvo on call, Lastpaket med tonat, då jag har haft akustik innan men gör ingen större skillnad i ljud.

Känner att 18" är helt ok, något billigare i bränslekostnad antar jag och billigare när man väl ska byta däck.
Intellisafe är med och parkeringskameran är med....glömde skriva det. Jag är av den åsikten att jag tycker stänkskydd är fult..... :lol:
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1225694
PS är ju sänkt till 9000 nu men jag känner att HP stereon är fullt tillräcklig för min del (s60)

Förresten grattis till valet av bil ,väntar med spänning på foto när du fått leverans.

Tog du svart innertak? Riktigt läckert annars.
Sen kan jag nog tycka att laminerat hade varit bättre att välja då orginaltoninen ändå är för ljus enl mig då.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.
#1225697
Vad blev det för klädsel?
Själv har jag sportstolar med svart skinnklädsel som matchar fint till svart metallic, svart inredning och tak.
Grattis till ny bil.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos […]

Som jag nämnde-kolla ärvärderna p&a[…]

Har samma dimension och hade också Nokia hak[…]