Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1219090
Tja.

Någon annan som har gnekande ljud från framvagnen på V60:in när det blir ca:-10 grader ute? Hade ju detta ljud förra vintern och då byttes bussningarna till krängninsstaget fram och det lät inte något då när bilen stog ute över natten när det var runt -10.
Men nu till i år här det börjat låta igen. Kan man smörja med något så man slipper detta? Fett, silikonspray eller liknande medel?

Mvh
Per
#1226042
Samma problem här från kanske +2 till -4, har ju inte varit lägre temp ännu i Stockholms trakten. Det gnekar ordentligt i framvagnen. Otroligt irriterande på en sk premiumbil (enligt Volvo) :roll: . Skall på service nästa vecka. Bilen uttagen 15/2 - 2015 och har gått 3800mil. :oops:

Hälsningar Lars
#1226086
Mina bussningar byttes tillsammans med ett fjäderbenslager hösten 2015 och sen dess har det varit tyst. Står era bussningar som bytts listade med artikelnummer? Kanske ni får samma bussningar som innan? Jag fick en annan typ iaf.

Annars, Würth HHS 5000. Helsyntetiskt fett, påverkar inte plast och gummi.
#1226098
Ja, då är man inte ensam om detta. Ska kolla om dom kan se vilka bussningarna jag fick. Är d nya modellen så blir det att fetta in dom och se hur det blir. Hade detta problem på förra V60:in my11 fast bak och där löste det sig med nya bussningarna.

Mvh
Per
#1226130
Har en XC60 -16 som nu gått 3 900 mil. Hade mellan -15 och -20 grader i förra veckan och när bilen fjädrar ihop lite mer gnekade det märkbart från framvagnen. Garantin går ut imorgon...något att påpeka innan dess?
#1226137
Mumsmums skrev:Har en XC60 -16 som nu gått 3 900 mil. Hade mellan -15 och -20 grader i förra veckan och när bilen fjädrar ihop lite mer gnekade det märkbart från framvagnen. Garantin går ut imorgon...något att påpeka innan dess?
Absolut. Viktigt påtala under garantitiden. Finns det inte borde det komma en åtgärd. Inte helt ovanligt vad det verkar.
#1226796
Ska in 18-02-06 och byta till dom nya bussningarna. Dom jag fick bytt förra året var till likadana som satt där.

Mvh
Per
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]